Fro barnet Skrevet 21. juni 2008 #1 Skrevet 21. juni 2008 I et notis i Aftenposten fredag 20 juni står det at et tvillingpar på Sykehuset Østfold døde fordi de satt fast og keisersnitt ikke ble innvilget Jeg har forsøkt å google uten å finne ytterligere opplysninger om hendelsen (typisk: Er det trafikkuhell eller arbeidsuhell er det store oppslag, men er det en omtale om uhell i helsevesenet er det hysj hysj) Jeg har selv vært endel av en tragisk tvillingfødel og ber alle dere som skal føde, spesielt i sommerferien, om å sette krav. Ikke vær naive, spør hvordan det hele skal foregå og hvilke rettigheter du har. If than else, dvs dersom det og det inntreffer, hva vil da skje. Er vi mange nok som setter krav, vil etterhvert sykehusene behandle fødslen som den mest enestående hendelsen den fortjener å være, med nødvendige tiltak, en felles beste praksis, mange nok og de beste folk og risikoen reduseres betydelig
bratt Skrevet 21. juni 2008 #2 Skrevet 21. juni 2008 Kan jeg spør hva opplevelse du selv hadde? Jeg er i uke 32 og er snart klar for å se mine 2 jenter, men er også redd fødsel/keisersnitt. Hva som er best osv osv. Jeg har slitt hele livet for å få dette til, så ikke noe skal skje med jentene mine under fødsel iallfall, så hva kan vi si, du som har erfaring.
ceso Skrevet 24. juni 2008 #3 Skrevet 24. juni 2008 oi oioi... Nå ble jeg nervøs her... er i uke 34 nå og skal føde på sykehuset i østfold.. tvillinger og greier... JHeg skal på sykehuset for kontroll imorgen og kommer til å grille legen min RIMELIG heftig om akkurat det emnet der ja...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå