Gå til innhold

Tvillinger døde på sykhus Østfold

Anbefalte innlegg

I et notis i Aftenposten fredag 20 juni står det at et tvillingpar på Sykehuset Østfold døde fordi de satt fast og keisersnitt ikke ble innvilget

Jeg har forsøkt å google uten å finne ytterligere opplysninger om hendelsen (typisk: Er det trafikkuhell eller arbeidsuhell er det store oppslag, men er det en omtale om uhell i helsevesenet er det hysj hysj)

Jeg har selv vært endel av en tragisk tvillingfødel og ber alle dere som skal føde, spesielt i sommerferien, om å sette krav. Ikke vær naive, spør hvordan det hele skal foregå og hvilke rettigheter du har. If than else, dvs dersom det og det inntreffer, hva vil da skje.

Er vi mange nok som setter krav, vil etterhvert sykehusene behandle fødslen som den mest enestående hendelsen den fortjener å være, med nødvendige tiltak, en felles beste praksis, mange nok og de beste folk og risikoen reduseres betydelig

Fortsetter under...

Høres ut som du mener at noe er gjort feil uten at du har hørt noen andre fakta enn at tvillingene døde. Synes det er trist. En fødsel, og ikke minst en tvillingfødsel, er noe av det mest risikable vi kvinner kan gå gjennom. Og keisersnitt gir enda mer risiko. Uansett hvor bra helsevesen vi har, vil det alltid være noen fødsler som ender galt(dessverre). Føler med alle som har mistet noen, men det betyr IKKE at noen har skylda for det. Kanskje var det bare en spesielt vanskelig fødsel, kanskje premature barn etc etc.

• 3 uker senere...

En sak som dette ville det stått mere om i nyhetene, og ville vært politianmeldt. Det står ikke noe som helst i nyhetene, og vil derfo rtro at du har lest om saken fra noen år tilbake, da det ble gjort keisersnitt av uoppdagede siamesiske tvillinger som etter hvert døde - så vidt jeg husker. Dette var en sak i mediene, en veldig spesiell sak, som ingen kan klandres for. Kan ikke finne noe annet som skulle passe til "saken" din!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...