Gå til innhold

Trenger hjelp - Topp 3 guttenavn

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg synes Kristoffer er finest og ville nok valgt å la det stå alene. Men hvis dere har bestemt dere for dobbeltnavn synes jeg Even Kristoffer er ganske fint, men blir ikke Even det "gjeldende" navnet da? Eller skal dere bruke begge navn til vanlig?

Jørgen er ok, men liker ikke Ole Jørgen...vet ikke helt hvorfor egentlig. Liker ikke Emrik, men synes Nikolai er kjempefint!

Liker ikke Emrik, Kristoffer er ok, og Jørgen er nydelig:-)

Lars Jørgen

Kristoffer Olai

Emrik Andreas

Emrik Johan

Jørgen Andre

eller variasjoner av disse

Syns i grunn Emrik Nikolai var litt dumt, det blir litt emRIK-NIKolai i mine ører...

Av alle disse ville jeg valgt Jørgen alene. Kanskje Jørgen Andreas?

Jeg likte alle navnene dere har på lista! :-) Av dobbeltnavnene likte jeg Ole Jørgen best, kansje fordi jeg har en slektning som heter nettopp Ole Jørgen, så jeg har gode assosiasjoner til det navnet ;-) Og det er stødig og fint også.

Even Kristoffer likte jeg også. Veldig fint!

Emrik Nikolai var også ganske fint, men kansje litt tunge-krøll siden Emrik slutter på "rik" og Nikolai begynner på "nik"..

Annonse

Jeg tror jeg liker Emrik best, med Kristoffer som nummer to. Men alle de tre navnene er fine. Synes de er ganske ulike egentlig, så om gutten ikke er født enda er det kanskje greit å ha flere alternativer og se om han ser ut som en Emrik, Kristoffer eller Jørgen når han kommer ut.

Ole Jørgen synes jeg er litt oppbrukt, sikkert fordi jeg kjenner flere rundt 20 - 30 år som heter det. Emrik Nikolai var ganske fint, Even Krisoffer var ok.

Hva med Emrik Kristoffer? Kanskje litt tungt med to k-er etterhverandre, men synes det går greit. Samtidig er det jo to navn som dere liker:-)

Mannen min liker ikke Olai i det hele tatt dessverre :( (har nevnt det sånn ca 1000 ganger). Ole er oppkalling, og vi ville i såfall bare brukt Jørgen til daglig. Storebror har 1 eget navn til daglig + et sjeldent navn som er oppkalling. Både Ole og Kristoffer er oppkalling, og er behøver ikke å være en del av det "daglige navnet".

Noen med flere forslag???

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...