baby ventes 11 mars :) Skrevet 21. juni 2008 #1 Skrevet 21. juni 2008 jeg satte inn på torsdag, og lurer på om vi kan trene som andre som blir gravid på normal måte? hvordan er det nå den første tiden, bør jeg holde meg unna trening eller kan jeg fks trene pent og rolig? de tre første mnd er jo mest kritisk, bør jeg ta visse forhåndsregler? jeg trener på sats og de har trening for gravide kan jeg delta på dette eller er det anderledes for oss siden faren for sa er litt større?
Lissi♥♥♥♥ Skrevet 21. juni 2008 #2 Skrevet 21. juni 2008 Hei ida! I ett av svangerskapa mine spillte jeg fotball tom uke 8 og det gikk bra. Men jeg har også hatt 2 MA mens jeg har trent. Disse tre eksemplene gjaldt naturlig unnfanget foster. For 3 uker siden satte jeg inn 3 perfekte fryseegg. Begynte å jogge rugedag 5, og fortsatte med nesten daglige joggeturer til negativ test og mens kom. Har for øvrig jogget i 25 år. I etterkant av dette fryseforsøket vil jeg si at om jeg noen gang senere foretar IVF, så skal jeg holde meg i ro de første 2 uker etter innsett. Maksimalt foreta rolige spaserturer, helst etter at egget angivelig har festet seg. Det var en annen her inne som heller ikke fikk positiv test etter jogging, men du finner sikkert mange eksempler på det motsatte også. Det er opp til deg selv hvilken sjanse du eventuelt tar, og vi vet ikke hvordan din kropp og dine embryo reagerer på treningsøkter. Lykke til uansett valgets utfall! mvh
Nenoda + et lite under i magen Skrevet 21. juni 2008 #3 Skrevet 21. juni 2008 Jeg satte inn i går og fikk beskjed om å ikke trene på en uke. Men det kan likegodt være pga at jeg var overstimulert... Skader uansett ikke å ta det med ro en uke
hannetroll Skrevet 21. juni 2008 #4 Skrevet 21. juni 2008 Hei! Jeg fikk beskjed om ikke å trene og ta det heeelt med ro de første 3 dagene etter innsett , i den kritiske fasen da egget fester seg. Etter dette kunne man trene sa legen, men han anbefalt samtidig å ikke gjøre noe som jeg ville kunne komme til å angre på senere dersom jeg ikke blir gravid. Dumt å plages av dårlig samvittighet! Å gå tur anbefalte han sterkt. De siste dagene har jeg gått raske turer. Har hatt ambisjoner om å trene og har hatt treningsbaggen i bilen hver dag, men når arbeidsdagen er over har jeg vært helt utkjørt og ikke orket annet enn å dra hjem og så gå en god tur på kvelden. Er fryktelig oppblåst og merker at kroppen jobber på høygir med hormonene vi proppes fulle av... Når man har det slik, tenker jeg det er best å ta det litt med ro i akkurat denne fasen.
proppeloppen Skrevet 22. juni 2008 #5 Skrevet 22. juni 2008 Hei Jeg er selv en aktiv "jogger" og har jogget og trena i mange år. Etter disse forsøkene har jeg ikke jogget før jeg har testet enten postitivt eller negativt. Ikke bare pga eggene som ble satt tilbake men også med tanke på å la eggstokkene hvile. De har ofte hos meg vært veldig ømme og "tunge". Første gang jeg ble gravid, småjogget jeg etter positiv test. Når jeg var 8 uker på vei, ble jeg operert i hui og hast pga noen væskefylte cyster som hadde tvinnet seg rundt eggstokkene mine. DET var ikke noe særlig godt. Jeg følte vel da at jeg burde ha tatt det mer med ro. Det gikk heldigvis bra til slutt.... Nå er jeg gravid med nr 2 og er 6 uker på vei. Jeg har også denne gangen tatt det med ro, men har syklet en del og "gått" en del på en slags step-maskin. Styrketrening har også gått veldig bra. Mitt råd er vel egentlig å ta det litt med ro til dere har testet, og etter det føle dere frem hva som er best for dere. Jeg tror ikke det er mye dere ikke kan gjøre, men unngå mye hopping og spretting og tung styrketrening. Det er tross alt verd å ta en liten "timeout" når det gjelder "exstrem-sport". Dere kan heller øke treningsmengda i 2.trimester. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå