Liss,♥ ♥ T,M,L♥ ♥ Skrevet 21. juni 2008 #1 Skrevet 21. juni 2008 Babyen min er i dag 6 dager gammel, og hun sover mye og spiser normalt, men problemet er at jeg har forferdelig mye melk, og produserer fort melk etter at jeg har ammet henne, så har mye brystspreng, og det er ikke akkurat godt. Er det dumt og pumpe meg for mye så tidlig i ammeperioden?? Eller kommer melkeproduksjonen til og minke, jo mindre hun suger??? Syntes det er dumt og pumpe meg for mye, hvis det fører til at jeg får mer og mer melk av det...
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2008 #2 Skrevet 21. juni 2008 hei! siden babyen din er bare 6 dager gammel tenker jeg at det du opplever nå er den berømte "melkesprengen". den kommer som regel mellom den 2. og 4. dagen etter fødselen. det er vanlig at den varer i ca 1 uke, og det vil avta etterhvert. dette er helt normalt, og det beste er vel kanskje å la babyen styre produksjonen selv. gratulerer så mye med den lille!! og masse lykke til med ammingen!!
Liss,♥ ♥ T,M,L♥ ♥ Skrevet 23. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 23. juni 2008 Tusen takk for svar og gratulasjon og lykkeønskning:) Ja, er nok den berømte melkesprengen jeg kjente, og den har heldigvis begynt og avta litt nå, hadde også veldig såre brystknopper, men de er også blitt bedre, så var nok bare vondt i tilvenningsfasen, så får håpe at alt blir mye bedre nå, og at jeg kan fortsette og kose meg med ammingen:)
lille lysglimt Skrevet 23. juni 2008 #4 Skrevet 23. juni 2008 Heisann, jeg fødte for 3 dager siden og gutten min kom 4 uker for tidlig. Jeg begynte å få skikkelig brystspreng i går kveld/natt...helt j.... vondt- harde som steiner. Jeg ammer hver 3 time, men han klarer ikke å suge ut nok til at sprengningen gir seg, så i dag sendte jeg mannen avgårde for å kjøpe en håndpumpe. Nå har jeg akkurat pumpet meg litt og det var en befrielse å bli kvitt det værste trykket. Men jeg skal prøve å pumpe meg så lite som mulig. Lurer bare på hvor mange ml det er vanlig å pumpe seg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå