Gå til innhold

Herpesutbrudd og keisersnitt...?

Anbefalte innlegg

Jeg er heftet med denne plagen nå..

Har hørt at man må ta keisersnitt om man har utbrudd rundt terminen eller fødsel da...

Har hatt noen traumatiske følelser i forbindelse med gynykologiske undersøkelser og vil helst slippe det..hmm.

Lurer på hvor fritt valg man har i forhold til å ta avgjørelsen om keisersnitt selv jeg...?

Ville jo i utgangspunktet føde vaginalt..men nå vet jeg liksom ikke helt....

Takker for alle svar da! :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138061713-herpesutbrudd-og-keisersnitt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du har herpesutbrudd når du skal føde blir det foretatt keisersnitt på deg. Det skal du være glad for fordi babyen er ikke særlig motstandsdyktig og kan bli veldig syk hvis den blir smittet. Smittefaren ved fødsel er veldig stor. I stedet for å være lei deg fordi du ikke kan føde vaginalt, prøv å tenke på hvor heldig du faktisk er som skal føde i en del av verden hvor man kan skåne barnet ditt mot smitte. Ingen vil jo det. Jeg har selv hatt keisersnitt (haste, ikke på grunn av herpesutbrudd). Jordmor fortalte meg da etter fødslen at mange føler det ille at det ble keisersnitt. Ikke jeg, jeg var så glad for at vi har muligheten. Hvis ikke hadde det nok ikker vært så mange solskinnshistorier, og keisersnitt er jo også en fødsel. Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...