Leontine Skrevet 20. juni 2008 #1 Skrevet 20. juni 2008 Skal ikke babyen tåle mer av vår mat ettersom de blir eldre? Mage og tarmsystemet utvikler seg jo dess eldre de blir. De skal jo kunne begynne å spise grøt (++) mellom 4 og 6 mnd, og bør jo tåle mer uten å få luft magen. Eller bør vi fortsatt være like forsiktig med f.eks. kullsyre, løk osv...?
Gjest Skrevet 20. juni 2008 #2 Skrevet 20. juni 2008 Er det snakk om ting barnet har pleid å reagere på? Du kan jo prøve deg fram forsiktig og se om du får noen reaksjon. Men husk at det ikke er behov for å legge om kostholdet sånn i utgangspunktet. Slett ikke alle reagerer på løk, for eksempel. Det eneste sønnen min reagerte på, for eksempel, var kreps og melk. (ok, ikke bare bare det med melk men jeg kunne faktisk dytte i meg usannsynlige mengder krydderier og løk uten at han enset det)
Leontine Skrevet 20. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 20. juni 2008 Ja, reagerer de fortsatt like hardt på eks løk som da de var nyfødt? Foreløpig reagerer hun ikke på noe jeg har spist. Drikker lite brus, men et halvt glass i ny og ne. Spiser krydder, og hun reagerer ikke. Spiste pyttipanne her om dagen, og det er løk i den, men ingen reaksjon. Så jeg lurer på om hun kanskje tåler mer siden tarm og mage nå er mer utviklet?
Gjest Skrevet 21. juni 2008 #4 Skrevet 21. juni 2008 Joda, magen og tarmene utvikler seg, så du kan nok prøve deg forsiktig fram med ting som før var problematisk :-) Det sies jo at det er de første tre - fire månedene barna er mest følsomme, eller noe sånt. Men mest sannsynlig er det vel at hun heller ikke hadde reagert som nyfødt om du bare hadde turt å spise pyttipanne ;-)
Jewel m/jente får gutt Skrevet 22. juni 2008 #5 Skrevet 22. juni 2008 Nå er snuppa snart 5 mnd og nå kan jeg drikke en litago melk uten at hun reagerer. Løk og hvitløk reagerte hun også på før, men nå kan jeg spise det. Så de vennes seg vel til det tenker jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå