Gå til innhold

Hormontilskudd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurte på om det er noen som har erfaring med sånn som kan sette i gang hormonene?

Har hørt at dersom man ikke har mens feks at man kan få litt hjelp til å komme i gang.. men vet veldig lite om det..

Noen som har noen erfaringer?

Hvor lenge man må prøve før man kan få litt hjelp feks, og hvor lang tid det kan ta å bli gravid etterpå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Om man ikke har mens eller veldig ujevn lenge på syklusen finnes det en del man kan gjøre med dette. Selv kan man hjelpe dette med å endre matvaner til en mindre sukkerholdig hverdag. Altså lavkarbo-diett ala Fedon. Trenger ikke gå på streng diett for å miste vekt, men kutte ut alle fine kornprodukter osv så blodsukkeret stabiliseres. Trim og akupunktur er også bra. Mange overvektige som sliter med å bli gravide får Metformin som regulerer blodsukkeret. Det hjelper også på for å gå ned noen kilo. Man kan også settes på pergotime-kur. Pergoen hjelper eggløsningen i gang. Man kan også få en eggløsningssprøyte som hjelper det modnede egget til å slippes. Hva som er lurt å prøve for deg kommer helt an på hva en utredning sier. Har man ikke mens jevnlig er det bare å gå til lege for hjelp med en gang, ikke noe poeng å vente det året som er vanlig å prøve på egenhånd før man ev. går til utredning. Hvor lang tid det tar å bli gravid om man tar hormontilskudd er vanskelig å si tror jeg, men de aller fleste klarer det på en eller annen måte på et til to år sier statistikkene.

Skrevet

Oi! Tusen takk for så utfyllende og fint svar :)

Tror jeg skal prøve å få bestilt time hos legen i morra så jeg får satt i gang! Tusen takk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...