Gå til innhold

Toll ved kjøp av vogn i Sverige?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Etter hva jeg vet så er det ikke toll på slike produkter, bare produkter som alkohol og tobakk. Men i teorien skal man betale moms på varer man innfører til Norge. Om du kjører til Sverige og kjøper vogn er egentlig ikke dette et problem, men om du bestiller på nettet og får den sendt må du betale 25%moms og tollbehandlingsavgift (100-300 kr).

Det at man kan kjøre over grensa betyr ikke at man har ubegrenset innførselsrett ei heller at det gjelder andre regler enn ved bestilling av varer man får tilsendt

Det er heller ikke riktig at det kun er toll på alkohol og tobakk

Det er en lang liste over varer det er toll på som man kan finne på tollvesenets sider.

Det er bla toll på klær.

Det er mva på varer i Sverige og det er mva på varer i Norge. Man skal betale mva til det landet man bor i og derfor kan man trekke av (få refundert) mva på varer kjøpt i Sverige.

På grensen så skal man da få refundert svensk mva og betale norsk begge er på 25%

Grensen på hvor mye man kan bringe inn i landet i kr avhenger av hvorlenge man har vært borte tror jeg

Tolling skal gjøres ja etter tollvesenet.

Ute av ladet mer enn 24 timer kan du ha med varer opp til 6000 kr.

Inn og ut av landet samme dag varer for opp til 3000 kr.

Det fikk jeg beskejd av tollvesenet når jeg ringte de for jeg kjøpte vogn i Sverige for 6000 kr.

Annonse

Ja det er toll på vogner egentlig.. De kan kreve det om du blir stoppet. Jeg mener det går på vekt. Kommer til å kjøpe vogn i sverige igjen jeg, og jeg gidder søren ikke betale noe toll på den altså.. ( så kjip er jeg ja, jeg drar jo dit for å spare kroner på det i utgangspunktet..) Bare å pakke ut vognen av esken/plasten osv og late som den har vært i din eie siden du kjørte fra Norge, det, de kan ikke si noe på det.

NEI det er IKKE toll på barneutstyr utenom tekstiler. Jeg har akkurat snakket med tollvesenet, og det er IKKE toll på hverken barnevogner, bilstoler, senger, vippestoler etc, kun klær og andre tekstiler.

Men moms er det, så da får du refundert den svenske momsen og må betale den norske, som begge er på 25 prosent, så det går vel NESTEN opp i opp..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...