Tredjemann på vei :D Skrevet 20. juni 2008 #1 Del Skrevet 20. juni 2008 Synes nettene blir vanvittig korte her... Hun er 1 mnd nå og maser veldig på ettermiddagene og kveldene, og får gjerne ikke lagt henne for natta før i 1-tiden... Pleier å legge henne på magen min og bysse henne slik at hun sover en dupp på kveldene og da sovner vi gjerne sammen på sofaen i 20-21-tiden og sover et par timer. Pleier å stelle henne og ta på pysj først. Men når hun da våkner igjen i 23-tiden blir det bare styr... Gir henne pupp, men hun vrir seg hele tiden og plages med luft, så får ikke spist seg mett så fort. Pleier ofte å gi henne litt NAN til slutt og da kan hun sluke i seg mye, men hun sovner likevel ikke etterpå... Blir litt bedre etter at hun har bæsjet litt på slutten av flaska, men da er hun gjerne så mett at hun ikke vil spise så mye mer og derfor sovner hun heller ikke... Rotete innlegg dette, men... Når hun våkner på natta etter 3-4 timers søvn blir det også mye tull med maten. Gaper og styrer men vrir seg vekk og blir sint. Trykker og vrir seg. Hun blir etterhvert lysvåken og da sovner hun ikke alltid med NAN da heller... Jeg får ikke sovet mer enn 3-4 timer hver natt... Og nå er jeg så overtrøtt for tiden at jeg har problemer med å sove om dagen også, selv om hun sover 3 timer på formiddagen... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138057477-n%C3%A5r-begynner-natta-hos-dere/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
polarn & pyrene Skrevet 20. juni 2008 #2 Del Skrevet 20. juni 2008 Her begynner natten med soving for min del rundt kl 23. Vi vasker eller bader Jr kl 19 sammen med storesøster så får han mat av meg, men han holder det gående hele kvelden her også. Men rundt kl 23 sovner han og jeg kan legge meg jeg også. Han våkner da opp rundt 02 og vill ha mat og igjen rundt 05 på morgenen. Da sover vi til rundt 07 og da begynner dagen min. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138057477-n%C3%A5r-begynner-natta-hos-dere/#findComment-138058202 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Growhow Skrevet 20. juni 2008 #3 Del Skrevet 20. juni 2008 Jeg føler meg egentlig ganske heldig, jeg... Poden er stort sett våken på kvelden frem til mellom 21-23 (litt avhengig av hvor fornøyd/misfornøyd han er, og det varierer jo litt fra dag til dag). Vi bader ham mellom 19-21 for at han skal bli litt mer søvning og døsen før natta kommer. Stort sett så sover han til mellom kl 3-4 og vi er ganske effektive med amminga (max 20 min per bryst), så det går en times tid med våkentid på natta (inkl. stelling, raping og soving på brystet før jeg legger han tilbake i senga si). Og så sover han til mellom kl. 7-9 på morningen. Selv er jeg ganske murmel, så hender ganske ofte at vi tar en ny "lur" sammen på formiddagen før dagen begynner (sånn i 10-tiden). Så i snitt sover jeg nok mellom 5-7 timer pr natt, som er ganske så bra (pluss disse formiddagslurene som jeg nyter de dagene vi får det til)! Håper flere har det som meg! Får selvsagt vondt av dere som sliter med lite søvn - men vil tro det blir bedre med tid og stunder. Uansett - lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138057477-n%C3%A5r-begynner-natta-hos-dere/#findComment-138061248 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petuniamor Skrevet 21. juni 2008 #4 Del Skrevet 21. juni 2008 Etter kveldsstell, pysj og mat legger vi henne i ni tiden (sklir litt ut av og til). Er visst veldig heldige for hun sover da hele natten, kun avbrutt av at hun vil ha mat med tre til fire timers mellomrom. Da er det mat, bleie og soving uten problem. I ti tiden vil hun ikke sove mer, men da har jo jeg fått sove masse. Kan hende at det har litt effekt at vi fra første stund har innført kveldsrituale med pysj og soving i sengen sin på mørkt soverom fast hver kveld. På dagen sover hun i stuen uten at vi tar noe særlig hensyn med lyd og lys. Tanken er å skape dag og natt stemning. Men egentlig tror jeg vi bare er veldig heldige. Får litt virkelighetssjekk av å lese om andres soving. Skal virkelig sette pris på all søvnen jeg får. Hvem vet om det varer;) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138057477-n%C3%A5r-begynner-natta-hos-dere/#findComment-138063004 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tredjemann på vei :D Skrevet 22. juni 2008 Forfatter #5 Del Skrevet 22. juni 2008 Inatt sov hun faktisk 6 timer i strekk! Men det var etter å ha spist vanvittig mye (ammet henne på begge sider, pluss 120 ml NAN og så ville hun ha pupp igjen), så fikk ikke lagt henne før etter rundt halv ett. Men siden hun plages sånn med luft, så har jeg latt henne sove på magen når hun sover inne på dagtid, og da sovner hun greit av seg selv etter litt sutring, så igår kveld måtte jeg også legge henne på magen til slutt. Syns jo det er litt skummelt, men tror nok det er mange andre faktorer som spiller inn når barn dør i krybbedød. Så lenge madrassen er fast og hard, og det er god plass rundt hodet hennes, dyna ligger langt nede og sitter fast slik at hun ikke kan få den over seg og temperaturen på rommet er bra, ser jeg ingen fare ved dette jeg altså. Dessuten er hun veldig sterk i nakken sin. Men det skal selvfølgelig ikke bli en vane dette. Idag sovnet hun faktisk av seg selv i vogna liggende på siden, og det har hun aldri gjort før uten å ha sovnet ved puppen eller ved byssing! Så kanskje jeg har greid å venne henne på det nå? Hun trengte kanskje et par døgn for å trene på å sovne av seg selv:-) Håper det fortsetter sånn! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138057477-n%C3%A5r-begynner-natta-hos-dere/#findComment-138068478 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2008 #6 Del Skrevet 22. juni 2008 Hei. Dette hørtes kjent ut ja. Gå til fotsoneterapaut så får du hjelp til lufta ja :-) Her var det akkurat likedan, natt som dag. Slitsomt til di grader, fikk ikke gått på do uten at lillemor skrek seg ut. Jeg prøvde også med Nan, men det ble ikke annerledes. Trodde jeg hadde for lite melk, men der tok jeg feil. Hun hadde lagt på seg 1 kg på 5 uker, så det måtte jeg bare slå ifra meg. Jeg fikk ikke sovet om dagen eller, for da var det bare 2 perioder på 30 min og kanskje en på 2 timer. Tullet mye med maten også, men det er ikke mye nå nei. Nå koser hun seg når hun spiser og er ikke så glupsk. Å falle i søvn kan være et problem ennå, men langt ifra sånn som det var før. Her begynner natten i åtte ni tiden, så lenge som at hun skal ha mat i den perioden. For da skal hun som regel ha første måltide rundt da jeg legger meg. Bedre å begynne med rette leggetid med en gang, for de skal jo ikke venne seg til å legge seg når vi voksne skal det. De finner fort ut slike ting. Nå kan hun ligge å kose seg for seg selv å snakke og pudre, det er helt herlig:-) Lykke til. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138057477-n%C3%A5r-begynner-natta-hos-dere/#findComment-138071293 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå