Gå til innhold

Går det an å farge mannen skjegg med vanlig hårfarge kjøpt på butikken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mener da slik hårfarge for damer.

Funker det på skjegg? Er det noe vi bør være obs på?

Mannen skal farge hår og skjegg for andre gang i sitt liv. Han ble så fin sist (da gjorde vi det hos frisøren), så vi prøver en gang til:)

Fortsetter under...

Skrevet

Nei. Dere må ikke bruke vanlig farge. Men kjøp øyenbrynsfarge. Det kan han bruke på skjegg :)

Skrevet

Jada, det går godt an! :) Om de bruker spesiell skjegg-farge hos frisøen vet jeg ikke, da :)

Skrevet

Er vel samme produkt? Ville brukt fet krem el vaselin rundt, slik at han ikke får på huden rundt. Ser ikke så pent ut!

Skrevet

Hvorfor ikke **C** ? Jeg har sett det blitt gjort, og det funka fint! :)

Skrevet

Hehe, to forskjellige svar. Noen av dere som har prøvd selv og har dårlig/god erfaring?

Annonse

Skrevet

Takk for vaselin tipset!:) Lurt!

Skrevet

Jeg er frisør og jobber med dette. Fargen setter seg mye mer på huden enn øyenbrynsfarge. Huden kan også reagere på vanlig farge.

Skrevet

Men man får vel ikke kjøpt øyenbrynsfarge på vanlig butikk? Altså vanlig prix/bunnpris ol.

Skrevet

Er absolutt ikke samme innhold. Har også med vannstoffet i fargen. Vanlig farge har 6 %, øyenbrynsfarge er 3%

Skrevet

Det er jeg ikke sikker på. Mulig. Kan hende du må på parfymeri.

Skrevet

Jeg ville ikke satset på det.. Hør med frisør først.. Det er ikke samme type hår på hodet som skjegg.. Skjegget er mye tykker og porøst og det vil derfor reagere forskjellig fra hodehår..

Skjegget vil bla ta mye fortere farge en hodehår.. netopp pga porøsitet.. derfor så er det også mindre virkestoff i f.eks øyenbrynsfarge som mye bedre kan sammenlignes med skjeggets konsistens.. :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...