Gå til innhold

Andre som har kynnere, lite søvn og et barn i magen som ikke har noen døgnrytme ( enda)?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg lurer på om det er noen av dere som våkner uten grunn på natta, er bekymret for manglende spark, samt kynnere som av og til strammer veldig lenge?

Jeg ANER JO IKKE hva som er vanlig da jeg er førstegangsfødende- og det gjør meg GAL å ikke vite om dette er naturlig eller om jeg bør være obs.

Jeg er 29+3 nå, veier + 11 kg

Skal det allerede nå være såpass trangt at det er ok å kjenne spark av og til, men registrere at babyen "ruller"/ dytter seg rundt ofte?

Ang. regelen med at en skal kjenne 10 spark om dagen synes jeg jo jeg gjør- pluss generell bevegelse- men har overhode ingen døgnrytme enda ihvertfall....

Fortsetter under...

Hei:)

Det høres ut for meg som om ting er helt normalt hos deg. Så lenge du kjenner spark og bevegelse i løpet av dagen og evt natten, er det et tegn på at babyen har det bra. Min lille i magen er ganske aktiv om ettermiddagen og utover kvelden, men ganske rolig om natten.....når er barnet ditt mest aktiv da??

Hei!

Har det på akkurat samme måte som deg og er 27+5. I tillegg så har jeg morkaka foran, så jeg har vært veldig bekymret i forhold til dette med sparking osv.

Jeg er også førstegangs, og har ikke peiling på hva jeg skal sammenligne med (men på den annen side så er det kanskje bra da alle svangerskap er så forskjellige).

Kjenner ikke så veldig mye sparking, men mest bevegelse der inne (men det går for det samme i forhold til "tell trivselen" tror jeg).

Jeg har akkurat vært på 3D ultralyd og alt ser fint ut. Vi har kanskje bare en rolig baby:-)

Jordmor sa til meg at jeg skal prøve å finne et likt tidspunkt hver dag og registrere 10 spark, men som du sier, så er det vanskelig når man føler at babyen ikke har noen fast døgnrytme ennå.

Hun sa da at det viktigste er at jeg må registrere om det skjer noen drastiske ENDRINGER i bevegelsesmønstret til den lille, og ikke tenke så mye antall spark.

Kynnerne kommer også mer og mer hyppig nå, særlig når jeg går i trapper eller generelt er sliten. Jeg har også lagt på meg ca 10-11 kg, og det har virkelig begynt å bli tungt for kroppen å gå å bære på de ekstra kiloene. Har også kynnere om natta og kan våkne av det, men sliter generelt med dårlig nattesøvn nå da jeg også er veldig tett i nesa, har halsbrann, samt at jeg ikke finner noen gode liggestillinger. Kynnere er i alle fall ikke farlige, de bare forbereder livmoren på fødsel. Det er først hvis de begynner å bli regelmessige (rier) at det kan være fødsel på gang. Jeg hadde besøk av en venninne i helgen, som er i uke 30-31, 2.gangs, og hun hadde kynnere nesten hele tiden. Både dag og natt, men hun var ikke bekymret, bare syntes det var ubehagelig.

Får håpe noen fler med erfaring svarer deg også, men håper i hvert fall at min historie gir deg et aldri så lite perspektiv på hvordan det kan være;)

Samme her ;)

er nok helt normalt :)

har kynnere som kommer i "hytt og pine",boksekamp i magen ( har 2 der inne)

aktivitetsnivået varierer veldig men

hvis jeg engster meg bruker jeg å stryke, riste og kose litt med magen da kommer det seg + at et glass med kald drikke ofte setter fart på dem. Mine har heller ikke no døgnrytme men merker de koser seg når jeg prøver å ta kveld

er du engstelig så er det bare å ta en tlf til jordmor eller legen de svarer å jeg har enda ikke følt at de setter meg i båsen overhysterisk

Det du beskriver høres også normalt ut for meg. Jeg venter min andre og har det mye likt som deg.

Innimellom er det helt texas på natten, med enorme byks. Dette forekommer etter en svært rolig uke (i magen) og når mor endelig har fått gått ordentlig på do. Da har babyen tydeligvis mer tumleplass.

Denne babyen er tydeligvis ikke lik sin bror, som holdt leven hele døgnet inni magen. Noen er rolige, andre er aktive. Det er helt normalt.

Med 1.mann var et lite glass saft og et dytt på magen, nok til å få respons med viltre bevegelser. Denne babyen er så bedagelig at den ikke gidder å gi respons, bortsett fra at den snur seg i magen når mannen min synger for den. (Mannen min må være tonedøv ;-))

Kynnerene kjente jeg like mye 1. gangs som nå. Jeg har oppdaget at det er verst når jeg har treg mage og drukket lite. Da skal det ingenting til før ballen er der. Med førstemann kunne jeg ikke gå to skritt før ballen var der...

Hva døgnrytme angår, virker det som om denne babyen sover 6 av 7 dager i uken, mens det var omvendt med 1. mann. Prøv å ikke bekymre deg for mye, mange får ikke døgnrytme før lenge etter at de er født. :-)

Snakk med jordmoren din, så vil du sikkert være beroliget etterpå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...