Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som både gleder og gruer seg til ferie når de har barn med ADHD? Noen som har forslag til aktiviteter som passer til slike barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ferie er problematisk, og har alltid vært det her. På plussiden så har det vært å kunne sove litt lenger og ta det litt "roligere" om morgenen, men minussiden er desto lenger; ut av vanlig rutine = økt aktivitetsnivå med dertil problemer og uro.

Nå er min blitt tenåring, og skal ha sommerjobb for første gang. Det håper jeg skal gjøre sommeren triveligere for oss alle her:) Det er første sommeren som er "lina" opp, så det blir spennende å se om det blir bedre enn før. Det tror jeg:) Det har vært sånn at jeg har reist på ferietur, bare for at ADHD'eren skal få okkupert litt tid, og jeg får litt "pause" fra det daglige kavet. Det er litt annen type "kav" på ferie. Det har ikke alltid vært det jeg kaller ferie, nei......

Jeg har faktisk tro på at det å holde mest mulig på rutinene i ferien også, hjelper. En kan liksom ikke gå helt i feriemodus med ADHD i familien.

Forslag har jeg vel lite av. Jeg har alltid følt at jeg har slitt meg gjennom 2 måneder. Har brukt SFO/barnehage, idrettskole osv osv.... Men det koster mange penger, men hva gjør en ikke for sine barn? ....og gruet meg hvert år.... Håper og tror det blir bedre i år, slik jeg har gjort hvert år:)

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg dytter litt i denne, jeg, for her hos oss er det veldig høy adhd-faktor nå i ferien. Og det er slitsomt. Jenta er utålmodig, masete, våkner tidlig og sovner seint, søker ikke venner i det hele tatt, og dermed tar vi som familie heile belastningen det er med å sysselsette henne. Heldigvis er det visse forbedringer i forhold til i fjor sommer, da hun var udiagnostisert. Hun er ikke så ras hakke sinna nå når hun bruker medisiner. Men jeg kjenner på stresset i familien når hun stadig går på 5.gir. Dårlig planlagt ferie der man må justere litt på reisetidspunkt fordi vi ikke har kontrollen over alle eventualiteter gjør ikke tilværelsen mer stabil for adhd-barnet heller. Nå er det bare to dager til vi reiser og besteforeldrene kommer heldigvis til å trø til. Så det er litt lys i tunnellen. Men jeg kjenner at det ikke er snakk om å samle krefter for oss voksne. Litt dumt, det da.

Skrevet

Ferien ble i år ganske grei. Vi var i basseng,tok med sykkel, gikk turer og var på et hytteområde med lekeplass, minigolf og sykkelbiler.

Vi vekslet mellom å se i butikker og aktiviteter . Tok nok pauser under bilturene.Godt å sitte igjen med en positiv følelse etter ferieturen.

Skrevet

Bhg er stengt så jeg skal være alene med mine to sønner hvor den ene muligens har ADHD i to hele uker. Mannen er på jobb fra tidlig på morgenen til etter at de er lagt. Gruer meg så fryktelig:o( Skulle ønske at det var annerledes...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...