Gå til innhold

Min samboer tenner på store jenter, er dette begynnelsen for friheten for meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter her og får ikke sove. I går kom det fram at samboeren min gjennom 2 år tenner på store jenter. Altså jenter som er tjukke.

Jeg var litt stor da vi ble sammen men så har jeg rast ned i vekt og utviklet en slags spiseforstyrrelse. Jeg ofrer mye for å holde meg tynn.

Er dette en begynnelse for friheten for meg?

Tanken på at jeg kan leve normalt, uten å spise salatblader og trene 4 timer om dagen føles skremmende.

Ønsker bare å slippe å tenke på vekta..spise når jeg er sulten, tørre å være mett..trene når jeg har lyst.. unne meg litt godt.

Det finnes mange fetisher..samboeren min tenner altså på runde jenter..

Noen som har erfaring med dette?

Fortsetter under...

Skrevet

Nei, men du skal nyyyte det. Du har en moden og voksen samboer som ikke skal ha jenta si syltynn. Ikke så mange av dem. Samboer her er ikke så opptatt av vekt han heller. Nå er jeg normalvektig, men han blir helt kvalm av dette vekthysteriet til jentene.

Så bare gi samboeren din en god klem du.....tenk på alle de som er samboer/kjæreste med kroppsfikserte idioter.

Skrevet

Jeg synes du skal droppe slankingen jeg, høres ut som det er noe du egentlig ikke ønsker. Så spiser du så normalt du kan(med kos og grønnsaker og alt som hører med i et herlig kosthold, da vil du legge på deg litt igjen, men fremdeles være sunn. Lykke til.

Skrevet

Takk for svar.. er redd for at hvis jeg gir opp vektkontroll, slanking og ekstremtreninga så vil jeg ese ut.. Jeg elsker sunn mat, men er dessverre veldig glad i søtt også..

Har egentlig bestemt meg for å gi opp slankingen og spise det jeg har lyst på.. og akkurat nå har jeg lyst på salat!! Får så masse energi av en god salat med kesam og mager dressing..

Er redd for å miste kontrollen, men prøver å tenke på at samboeren min egentlig vil tenne mer på meg når jeg går opp litt.

I går kjøpte han en bok til meg; "Fat chicks rule! How to survive in a thin-centric world"

Er han virkelig en engel som skal sette meg fri..

Skrevet

Synes du skal se positivt på det, som de andre over her sier så er han tydeligvis en moden mann som tør å innrømme hva det er han tenner på :)

Han er nok en liten engel ja, MEN, husker å ha sett mang en dokumentar om såkalte "feeders", menn som feter opp kvinnene sine fordi ja - jo større dess bedre. Sier ikke at han er sånn, men ikke end opp med å legge på deg FORDI han vil det da. Det blir det samme som at du skulle gått ned i vekt fordi han ville det. Men du sier du har utviklet en slags spiseforstyrrelse, og det er virkelig ikke godt - man kan fint spise det man vil uten å ese ut. Handler jo bare om mengden og å stoppe når du er mett :)

Skrevet

Det er jo en forskjell på å være 10 kg for mye og 50 kg for mye da. For mye overvekt er direkte helsefarlig!

Mannen min tenner ikke på overvektige damer, men han synes heller ikke det er pent med anorektiske beinrangler, han mener vi jenter skal være litt myke og gode ;-)

Jeg var en størrelse 36 da vi ble sammen, etter 10 år og 3 svangerskap er jeg størrelse 40 og det er helt greit. Men jeg slipper ikke alle hemninger når det gjelder mat og trening, for noe større enn jeg er nå vil jeg ikke være!

Annonse

Skrevet

Jeg tror faktisk de aller aller fleste menn tenner på helt vanlige jenter, og hverken skal ha dem alt for tynne eller alt for tykke. Jeg har veid både 10 kilo mer og 10 kilo mindre enn nå, og har ALDRI fått en kommentar om kroppen min a la: Nå var du tynn, eller nå var du tykk. Bare komplimenter om han han liker rumpa mi osv. Uansett hvor tykk eller tynn den er. Også den erfaringen jeg har med andre gutter jeg har vært sammen med, kamerater osv.

Men tviler på at du klarer å slutte å leve slik du gjør nå, uten hjelp. Du har utviklet en spiseforstyrrelse og har kontroll med alt du spiser og trener. Oppsøk lege og få henvisning til psykolog og ernæringsfysiolog. Ta det med rota før det blir for ille.

Skrevet

Ja, mannen din er vel kanskje en befriende engel? ;o)

Du kan jo få råd av legen din eller en som vet noe om kosthold, og ha som mål å bli kvitt spiseforstyrrelsen din, leve vanlig og sunt, uten at du føler at du mister all kontroll og "eser ut", men du syns det er helt greit å legge på deg litt. Prøv å sammenlign i tankene: en sykelig tynn dame, som sitter å pirker i en eller annen slankerett, og en litt fyldigere, glad og frisk jente, som spiser helt vanlig mat, og så unner hun seg dessert og! Hvem er mest tiltalende? Husk at det utrolig kroppsfikserte tynne utseendet er det stort sett jenter selv som er tiltrukket av, de fleste menn/gutter liker bedre naturlige, glade og friske jenter.

Skrevet

Man mannen min sier også at han liker meg best, når jeg har litt å ta i. Han sier rett ut at han syntes det var flottest når jeg var rundere. (Jeg har tatt av en del kilo etter at vi traff hverandre). Men han sier at det viktigste for ham, er at jeg trives med meg selv, for det er det indre som betyr noe for ham.

Skrevet

Vet hvordan det kan være det der ja. Men jeg regner med at at det viktigste for han nok også er at du trives med deg selv. Jeg er noe overvektig, og kjæresten min er også det. Jeg håper vi begge kan gå ned, men bare for at vi skulle kunne være sunnere, og hvertfall trives bedre med oss selv, ikke pga det utseendemessige. Vet at hun liker meg best med noen kg ekstra også. For meg er hun deilig som hun er, og ville vært deilig med en del kg mindre! :)

Det å mistrives med egen kropp løses ikke nødvendigvis med slanking. Hvis man stadig gjør det etter å ha tatt av seg masse, ligger problemet en annen plass. Men mener nå, som et innlegg tidligere - forskjell på 10 kg for mye og 50 kg for mye. Det er snakk om helse også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...