Anonym bruker Skrevet 19. juni 2008 #1 Skrevet 19. juni 2008 Må bare få ut litt frustrasjon og bekymring ca 5 uker på vei og har gått på cipralex i et drøyt år. Like etter påske trappet jeg opp til 20 mg og har hatt det mye bedre siden. Dere kan si at vi burde ventet med å bli gravid, men ærlig talt hadde jeg trodd det ville ta mye lengre tid. Så nå er jeg altså gravid. Fant det ut for halvannen uke siden og har vært i lykkeland siden. Da jeg var hos legen for en uke siden, sa hun at det var opp til meg om jeg ville trappe ned eller ikke. Hun hadde selv en lege-kollega som hadde gått på cipralex under hele svangerskapet og at cipralex ikke var "livstruende" for barnet. Jeg var fast bestemt på å trappe ned. Vil jo gi babyen min den aller beste starten som er mulig. Men de siste dagene har uroen og enkelte symptomer på depresjon&angst meldt seg. Jeg er livredd for at jeg ikke skal klare å kutte ut medisinen. Vil ikke ta piller og utsette barnet mitt for de bivirkningene det medfører, men makter ikke å gå gjennom en så grusomt tung periode som det siste året har vært!
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2008 #2 Skrevet 22. juni 2008 Hei Jeg gikk også på cipralex da jeg ble gravid. Beg. å trappe ned med en gang jeg fant ut at jeg var gravid, men fra å ha vært lykkelig og glad over graviditeten, ble jeg depressiv og alt ble et slit. Legen anbefalte meg derfor å beg. på Cipralex igjen, og jeg går nå på kun 5 mg, og det fungerer utrolig bra. Jeg syns i starten at det var vanskelig å akseptere at jeg ikke liksom klarte meg uten medisiner, men slo meg til ro med at jeg tror det er bedre for både meg og baby i magen at jeg står på en liten dose og slik klarer å ha energi og glede meg over det å skulle få en baby. Lykke til i allefall, og håper du finner ut av det.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2008 #3 Skrevet 29. juni 2008 Sa legen om du kunne ta 10mg eller blir det for mye? Kan vi bruke Cipralex når vi ammer?
-fie- Skrevet 3. juli 2008 #4 Skrevet 3. juli 2008 jeg brukte cipralex før, og spurte da legen hva jeg skulle gjøre om jeg ble gravid. Han sa at det var ikke noe problem i svangerskapet, men at man ikke bør amme mens man bruker cipralex. For meg var 5 mg ca like effektivt som 15 mg, men det er vel forskjellig. Opplevde en "dupp" i humøret da jeg sluttet, men det ga seg etter noen få uker. Det som derimot hjelper meg er fysisk aktivitet. Av og til kan jeg få kraftig uro som gjerne varer en ukes tid, men jeg pleier å ta knekken på det med rask gange/jogging. lykke til dere som er deprimerte, det er noe helsikes drit... men de fleste blir bedre;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå