prins06+2til Skrevet 19. juni 2008 #1 Skrevet 19. juni 2008 Nå er det en uke siden vi fikk vite at vi venter tvillinger og det hoper seg opp med spørsmål. Om man føder vaginalt må man da få epedural?? eller spinalbedøvelse?? Hvor ofte må man på kontroll/ ultralyd etter uke 20?? Og mye, mye mer, men får ta litt og litt hehe.
phantomet Skrevet 19. juni 2008 #2 Skrevet 19. juni 2008 Det er ulik praksis på de forskjellige sykehusene rundt omkring. Men det er ingen som kan tvinge den fødende til å velge epidural, dersom hun selv ikke ønsker dette!!! Noen steder anbefaler de dette veldig pga økt sjanse for å måtte hjelpe til med sugekopp etc...og dersom det skulle ende i KS er det greit om det allerede er satt. Men det er ikke nødvendig! På Ullevål hvor jeg går til kontroll er det sjekk med ul en gang i måneden (uke 24 og 28), og så har de anbefalt kontroll hos fastlege eller JM mellom der. Så går man over til annenhver uke 30, 32, for så å gå til kontroll hver uke mot slutten.
Tvillingmamma til 3 gull Skrevet 20. juni 2008 #3 Skrevet 20. juni 2008 Jeg fødte vaginalt uten noe helst form for bedøvelse, supert! Gikk til kontroll på sykehus hver 3 uke.
prins06+2til Skrevet 20. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 20. juni 2008 Så godt å høre at man ikke må ta epedural, er det noe jeg er redd for er det den sprøyta assa, og egentlig hele virkningen, fødte sist med kun lystgass og syntes det var helt topp. Hadde ikke hatt tid til å sette epedural heller den gangen da, så det var jo egentlig ikke noe alternativ. Jeg skal føde på søf. er så spent på om jeg må føde på b3 spesialavdelingen, eller om jeg faktisk har et valg nå også. Tror jeg må ta en tur til JM snart jeg hihi:) Takk for svar ihvertfall.
oftebustat Skrevet 20. juni 2008 #5 Skrevet 20. juni 2008 Jeg fikk tvillinger på søf for 7 uker siden Vanligvis skal alle tvillinggravide til b3. Vi var på b2,og det var visst fordi ungene var så store og jeg var i så fin form. Jeg hadde planlagt ks, og det gikk veldig greit. Jeg tror nesten vi var de eneste tvillingforeldrene de hadde hatt der, ikke mange andre iallefall. Om du har et valg iforhold til b3 eller ikke kommer sikkert an på svangerskapet, og om tvillingene dine ligger i hver sin pose eller i samme. Masse lykke til, kjenner vitebegjæret du har
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå