Gå til innhold

Hvordan går dette.....

Anbefalte innlegg

fikk heldigvis jordmor til å forstå angsten min sist gang,noe hun ikke har gjort tidligere,vi gikk gjennom første fødsel,og jeg knakk sammen.

livredd for en fødsel til og her sitter jeg gravid i uke 16=/

har hatt problem med å holde tett også kan etter att jeg revnet endel me første fødsel og sprengte en muskel i endetarmen,

hun henviste meg videre til en jordmor på sykehuset.så vet jeg ikke hva som skjer videre.

ville ha meg til psykiatrisk sykepleier også ang første fødselen,me angsten min.....

huff jeg vil bare ha et klart svar snart att jeg har mulighet og kan få keisersnitt.

Er fast bestemt me det,vet det er ikke bare bare de heller,men me di problema eg har me underlivet nå i ettertid,så er eg redd for hvordan jeg blir me en fødsel til.

sliter me åklare å presse på do også så hvordan skal jeg få presset ut en unge....

huff er så redd for det møtet,for att eg skal bli avist,vet ikke hva jeg skal si.

syns de er vanskelig og snakke om problemer og hva jeg har angst for generelt:/

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138052235-hvordan-g%C3%A5r-dette/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner meg godt igjen i problemene dine. Spesielt det med at det er vanskelig å snakke om! Jeg blir på gråten hver gang jeg skal snakke med jordmor eller lege om problemene mine..Jeg knakk sammen foran legen min her en dag :)

Bare møt godt forberedet, gjerne med et brev om du ikke klarer å snakke selv. Eller et ark med stikkord for å ikke glemme hva du skal si. :)

Det hjelper ofte å ta med seg noen som psykisk støtte også.

Ikke vær redd for å gråte, bare få det ut, så ser de selv hvor plaget du er med det.

Og det kommer ikke til å bli et problem å få ks i ditt tilfelle! Til meg sa legen bare, - med en sånn skade er det ikke så mye å samtale om egentlig.

Lykke til!

Det at du har revnet og har problemer med det i etterkant bør være grunn nok til å få ks. Når du har fødselsangst i tillegg.. Håper virkelig du når frem på samtalen din..

Jeg har vært i omtrent samme situasjon, med ruptur/skade i endetarmsmuskelen. Var i tillegg lite lysten på fødsel sånn generelt, selv om jeg ikke vil kalle det angst. Men jeg fikk ihvertfall VELDIG forståelse da jeg hadde samtale på sykehuset om forløsningsmetode. Og gjennom graviditeten har jeg grått i bøtter og spann, både hos fastlege, jordmor og overlege. Det er jo litt flaut, men samtidig er det jo bare sånn det er! Ikke lett å kontrollere seg når man skal samtale om sånt. Det er bare å få det ut - og gjett om de oppfatter alvoret da, når man sitter der og tuter. Jeg ble ihvertfall tatt veldig på alvor, selv om jeg følte meg litt patetisk og sippete :)

Overlegen sa forøvrig om slike skader i endetarmen at hvis man har plager med det, så anbefalte de helst at man tok ks. Hvis man ikke hadde særlige plager (som meg), ble det litt opp til hver enkelt. Dette varierer kanskje fra sykehus til sykehus, er ikke sikker.. men det er jo betryggende å høre slikt.

Jeg tok ihvertfall ks, og angrer ikke et sekund! Hvis det er dette du vil, så stå på!! Ønsker deg alt av lykke til!

• 2 uker senere...

har fått keisersnitt.skulle til gynekologisk bare,på sykehuset etter ul.

der ble ikke sjekk i underlivet engang,hun såg i brevene jeg hadde fødselsangst og tenkte på slik jeg revnet sist,så hun spurde rett ut uten att jeg hadde sagt noe om keisersnitt,hvordan jeg stilte meg til de.

så jeg fikk uten problemer,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...