Gå til innhold

OTH UJ spørsmål

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lyst på denne vognen, men fungerer den ikke til små babyer? Tenkte å bruke den fra fødsel av. Hvis ikke, hvilken alder passer den fra da?

Kan man ha bilsete på? Hvis ja, hvilket bilsete? Kan ryggen legges flatt på sportsvognen?

Tar gjerne også imot erfaringer, posetive og negative om vognen. Takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja det er bilstoladapter, kan brukes til alle seter. ryggen kan ikke legges flatt, men nesten flatt, jeg syns barnet ligger bedre i den stillingen enn helt flatt, litt sånn stressless-stilling og ergonomisk riktig i følge fysioterapeuter.

bagen er ikke liten, den er 75cm lang, men den er litt lite lun for det norske været syns jeg. litt lav avstand fra madrass opp til kanten og litt liten avstand fra der kalesjen starter og inn i bagen liksom. Men det funker helt greit, selv om jeg vil tro at en vogn a la simo passer bedre for de aller minste barna.

OTH er superduper å trille, finnes ikke maken blandt de jeg har prøvd (og det er mange.. hehe), men syns den er aller best for barn fra ca 1 år og oppover da man ikke kan snu barnet mot seg. Det er jo en smaksak. Den blir litt lang sammenlagt så pass på hvis dere ikke har stor bil. Syns også den kan bli litt ustabil med stelleveske på når barna er små og ligger i liggestilling i sportsdelen (da slenger jeg min under vogna). Alt i alt er det denne vogna jeg har vært mest fornøyd med, har hatt to stk og en tvillingvogn. Baret ligger og sitter helt supert i den, stor og god handlenett, god trillestilling på håndtaket, lett å regulere ryggen, mye bra ekstrautstyr, lett å selge igjen etc etc

Skrevet

Om du tar sjansen på å importere selv fra USA har den nye 08-modellen der nesten helt flat liggestilling, flatere enn den er på de 07-modellen (som også selges som 08-modell her hjemme).

Er for så vidt enig med hun over at jeg foretrekker at liggestillingen ikke er helt flat. Barnet ligger veldig godt i den. Men må man over i sportsvogndelen når barnet er bare 5-6 mnd vil det være en fordel å ha så flat liggestilling som mulig.

Hadde fint lagt mine barn i sportsdelen på othen når de var 5-6 mnd, men bare for en periode (shoppingtur f.eks), personlig ville jeg ikke hatt den som eneste vogn når babyene er så små.

Mine barn kunne ikke brukt bagen mer enn rundt 5 mnd, vi hadde en

brio kombi bag som er like lang som oth-bagen og minsten var vokst ut av den 5,5 mnd gammel. Men jeg har lange barn, vet flere som har brukt oth bagen til ungene er rundt 7 mnd og da burde det gå greit å legge dem forovervendt.

Jeg tror nok jeg kommer til å beholde othvogna vår, og kjøpe bag når vi forhåpentligvis får en baby til om noen år. Men jeg beholder også brioen vår i tillegg, da den er lunere og vendbar.

Vogna er litt lite lun, et problem på de fleste forovervendte vogner. Har du eller noen du kjenner litt sykunnskaper så kan man sy ett fottrekk til den. Det finnes også noen universalfottrekk som passer. Eller man bruker regntrekket over når det blåser mye. Men en god pose i blir den lun nok da.

Mitt svar vil vel være at vogna fungerer helt greit til små babyer, og mange er fornøyd med den som eneste vogn. Men etter min mening er den best som sportsvogn.

Du kan jo kjøpe vogna, begynne med den å se om den fungerer godt for dere. Ser du behovet for en lunere, vendbar vogn etterhvert så kan du kjøpe en brukt vogn på finn og bruke denne aktuelle perioden og så selge den igjen når barnet er klar for othèn igjen eller ha den som sovevogn i bhg når den tid kommer.

Fra rundt 10-12 mnd er den helt super så sant barnet og foreldrene trivest med at vogna er forovervendt. Vi har nesten bare brukt forovervendt vogn fra babyen var 11 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...