Hufsla Skrevet 19. juni 2008 #1 Skrevet 19. juni 2008 Hører stadig om de som visste det fra før ungen ble født, og fra spedbarnsalder. Min sønn er under utredning nå, men vi foreldre har aldri trodd seriøst at han har det. Selvsagt har tanken poppa opp, men det tror jeg den gjør hos veldig mange. Jeg er ikke redd for at han skal få den, men jeg har hele tiden tenkt på grunner til at han IKKE har det. Sovet godt som baby, gode leggerutiner, etc. Trodde liksom at soving var noe "alle" ADHD-barn slet med... Men jeg vet ikke jeg. Det viktigste er at han kan få hjelp uansett:-)
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2008 #2 Skrevet 19. juni 2008 Ble ikke overrasket nei. Begynte å mistenke det ved 3årsalder ca, men fikk ikke diagnosen før han var 6 år. Har aldri hatt problemer med søvnen. Det vi merket det best på var at han ikke roet seg med noe, men for fra den ene leken til den andre.
Hufsla Skrevet 19. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 19. juni 2008 Så det var dere som fikk i gang utredninga da? Jeg har vendt meg til tanken på det nå, men fikk rett og slett sjokk da PPT mannen sa at det var den mest aktive 4-åringen han hadde sett. Og han er ikke kjent for å overdrive. Selv om han er aktiv og litt til har han alltid sove godt. Eller lenge er vel mer riktig å si.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2008 #4 Skrevet 19. juni 2008 ikke overrasket over ADHD-diagnosen, men tilleggsdiagnosen Tourette's. Dette siden barnehagen var inne på det fra han var ca 4 år, diagnosen kom først da han var 7. Men min var også en "enkel" baby, med gode rutiner på soving osv. Eneste jeg ser i ettertid, var den "av-og-på"-knappen; enten full aktivitet, eller søvn. Der var lite i mellom der;)
Hufsla Skrevet 19. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 19. juni 2008 det høres ganske kjent ut. Men den siste tiden så har han plutselig blitt veldig glad i å kose:-) Men det er jo bare koselig:-)
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2008 #6 Skrevet 19. juni 2008 Kosete var min også I bhg hadde de et sånt antimobbeprogram, hvor ungene skulle være gode(klem, massasje osv) med hverandre(dette fordi de du er god mot, er vanskeligere å være slem mot). Min var en av de få guttene som hadde dette gode i seg naturlig, fikk jeg vite. Han ville ofte på fanget til de voksne for å kose litt:) Det var jo fint å høre, selv om jeg visste det fra før. Da hadde de allerede mistanken om ADHD... ADHD gir seg utslag på mange måter. Det er ikke en absolutt standard. De er like ulike som alle andre:) Min har ADHD i sterk grad.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2008 #7 Skrevet 19. juni 2008 Absolut ikke. Hadde det på feelingen siden han var året.
sannhet Skrevet 20. juni 2008 #8 Skrevet 20. juni 2008 Vi ble ikke overrasket. Alt gikk kjempebra helt til han ble 1 år. Han måtte ha tilsyn hele tiden. Skiftet aktiviteter hele tiden og rotet overalt. Bestemte oss for å få han utredet etter å ha prøvd ett år på skolen. Vi hadde møter med PP-tjenesten, men det var vi som kom med forslaget først om å få han utredet.
3troll Skrevet 20. juni 2008 #9 Skrevet 20. juni 2008 Måtte bare svare på dette.Min sønn har også blittutredet i alle bauer og kanter(er7 1/2).Han har også alltid sovet godt.Best av alle barna mine faktisk.Så begynte vi hos kiropraktor pga han tisset på seg om dagen.Han oppdaget at sønnen min var født med kiss syndrom,en skjevhet i nakken,som skulle ha vært behandlet når han var baby.Deretter bestilte vi time via bup hos manuellterapeut,som er spesialist i kiss/kidd.Etter 2 behandlinger var konsentrasjonen hans mye bedre og han var roligere.Så begynte jeg å lese om temaet,da fant jeg bla ut at de med kiss/kidd har ADHD lignende symtomer.Etter flere tester fra pp-tjenesten,har de kommet frem til at han ikke har ADHD allikevel.Men han får likevel en del hjelp for lærevansker.Kanskje du kan få en manuellterapeut til å se på sønnen din?Søk etter kiss/kidd på nettet,så kan du ihvertfall se om noe stemmer på din sønn.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2008 #10 Skrevet 20. juni 2008 Ja, det var vi som fikk igang utredningen. Tok saken opp med fastlegen, som henviste til BUP, som er de som utreder slikt.
Hufsla Skrevet 22. juni 2008 Forfatter #11 Skrevet 22. juni 2008 men er ikkede med kiss/kidd mye urolige som babyer da? Min har vært veldig "snill" som baby. Jeg syns det er fint at så mange har svart, tusen takk:-)
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2008 #12 Skrevet 22. juni 2008 De med kiss er ofte rolige og passive som babyer.Jeg opplevde ikke sønnen min som hyper før i 2-årsalderen.Han kunne f.eks ikke sitte å se på barne-tv lenger enn 2min om gangen,mens brødrene hans kunne sitte å kos seg lenge,når de var i samme alder.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2008 #13 Skrevet 3. juli 2008 jeg ble absolutt ikke overrasket. lurer på når han skal få asbergers diagnosen også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå