_mariann_ Skrevet 19. juni 2008 #1 Skrevet 19. juni 2008 Har kjøpt meg bæresele i dag, men lurer på hvor lenge lillemann kan sitt i den i lengden? skal bena være over rumpa? Han holder ikke hodet selv ennå, men d er sikring til hodet. Han er 4 kg.
2hærligegutter Skrevet 19. juni 2008 #2 Skrevet 19. juni 2008 Skjønte ikke helt hva du mener med "skal bena være over rumpa". Men ang tid, ville nok ikke hatt han sittende lengre enn 30 min.
elsker☆deg☆gutten☆min Skrevet 19. juni 2008 #3 Skrevet 19. juni 2008 hei. vi bruker babybjørn bæresele på vår 2 mnd gammel baby, helsesøster mente jeg skulle bruke sunn fornuft ang bruk av den. husk 5 min for baby er leeeenge, og baby kan ikke skifte stilling selv. jeg bruker den hvis jeg skal en kort tur på butikken (ikke kjøpesenter) å ikke gidder å drasse på vogna,eller at han er våken. ellers så er lillegutt veldig nysgjerrig å vil hele tiden opp å se, da hender der jeg bruker den for å gå litt rundt om i stua så han blir "aktivisert" ofte sovner han etter 10 min=) hva mener du med å ha bena OVER rumpa? di henger jo ut gjennom hullene nede på sidene... men husk, bruk sunn fornuft du=)
elsker☆deg☆gutten☆min Skrevet 19. juni 2008 #4 Skrevet 19. juni 2008 glemte å si at jeg bruker den på kveldene etter han har spist å skal legge seg, da sitter vi som regel i sofaen å har han på brystet, kos for både mor og barn=) + at han sovner så fort og sover veldig godt. men etter vi kjøpe sela så henger jeg han bare oppi den mens jeg trasker litt rundt... da er det bare å bekke han over til senga etter knappe 5 min=)
_mariann_ Skrevet 20. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 20. juni 2008 Hihi mente jo knærne over rumpa, synes at jeg har hørt noe om d. Froskestilling liksom... men takk for svar, jeg bruker selv både slynge og sjal og foretrekker d, mens barnefar vil bruke bæreselen. Får bruke den sunne fornufta vår:)
Aibell Skrevet 20. juni 2008 #6 Skrevet 20. juni 2008 Du får ikke barnet i riktig ergonomisk stilling, "knærne høyere enn rumpa" i en slik bæresele
Gjest Skrevet 20. juni 2008 #7 Skrevet 20. juni 2008 Bare noe å tenke på: http://www.dinbaby.com/forum/thread/137983525 Tillater meg å komme med et alternativ, og da kan du bære fra nyfødt ---> http://lotusbarn.no/butikk/index.php?main_page=index&cPath=80&zenid=62f93 98a6971306efc8b23483eb1fcf6
Gjest Skrevet 20. juni 2008 #8 Skrevet 20. juni 2008 Froskestilling er til bruk i mei-tai eller sjal. BB er dessverre ikke så ergonomisk korrekt, håper også for din rygg sin del at du har kjøpt den med ryggstøtte, ellers blir det å be om trøbbel.
Yo&La+spire Skrevet 20. juni 2008 #9 Skrevet 20. juni 2008 Svarer som de andre her; ja, knærne skal vere høyere enn rumpa for ergonomisk riktig sittestilling (unngå feil belastning på hofter og ryggen til babyen), men dette er desverre umulig med babybjørn. Anbefaler den derfor ikke, og om du må bruke den (noe du selvfølgelig ikke må, det finnes masse annet pappabæretøy som er ergonomisk riktig også) så bruk den maks 30 min. Froskestilling er anbefalt til de helt nyfødte, men dette går heller ikke med babybjørn. Ser det er ei som sier max 5 min i bæresele og det er bare tull! Som sagt; i babybjørn er det anbefalt max 30 min, men i ergonomisk riktig bæretøy (sjal, meitai, formsydd) kan du bære babyen så lenge du og h*n vil. Eg bærer jenta mi i timesvis hver dag:) Det er ikke skadelig så lenge du bruker riktig bæretøy og bruker det rett.
Yo&La+spire Skrevet 20. juni 2008 #10 Skrevet 20. juni 2008 beklager....såg nå at du ikke skreiv max 5 min akkurat, bare at det er lenge for baby. Men uannsett er bæring bra og mer enn 5 min er absolutt anbefalt Timesvis gjør ingenting så lenge bæretøyet er riktig og blir brukt riktig:) Når du bruker meitai, sjal, formsydd osv følger babyen automatisk dine bevegelser når du går så stillingen forandrer seg litt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå