Gå til innhold

Trenger jeg søskenvogn???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser det er veldig populært med søsken vogn, men er det et must? Det bli 2 års mellomrom, og vi har bare 1 bil. Har et stykke til barnehagen, og må enten gå, sykle eller ta buss (men alikevel et stykke å gå fra bussen)

Trenger jeg en søskentrille, eller vil det funke like bra med et søskensete?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det blir 23 mnd mellom mine, og jeg skal ha søskenvogn ;)

Skrevet

Jeg har hatt en OTH søskenvogn til mine. Har med de to største sluttet å bruke den når de blir 3. På trafikerte steder og på senter.

Men til lekeplassen her vi bor slutter jeg å bruke den rundt 2,5.

Det som er med større barn er at de kan utmerket godt bruke beina. Men av og til vil de ikke bruke de ;)

Skrevet

jeg får også 2 år mellom mine og skal ha søskenvogn.

søskensete er ikke å anbefale da vogna kan lett tippe da

Skrevet

Jeg har også akkurat to år mellom mine. Hadde phil&teds søskenvogn da minstemann ble født, men solgte den etter et par måneder fordi jeg ikke trivdes med at babyen lå så lavt. Prøvde meg med tvillingvogn, men solgte fordi jeg ikke fikk den inn døren uten å legge sammen.

Så vi har stort sett klart oss uten. Har jo brukt bilen en del, da. Og så har vi en grei bæremeis som storesøster har sittet en del i. Men nå når lillebror er blitt over året, gjør jeg det gjerne sånn at han får sitte der mens storesøster sitter i vognen. Det fungerer fint.

Jeg vurderer å kjøpe sykkelvogn nå. Noen av dem kan jo også brukes som vogn. Vet ikke hvordan det fungerer, men det kan jo kanskje være et alternativ..? Kanskje ikke noe for de helt minste babyene da..

Har ikke funnet noe søskensete som var anbefalt for en to-åring. Vet ikke om det fins. Vi kjøpte søskenbrett, men det passet ikke for oss.

Så beina, bæremeis og bil er det som har fungert best for oss! :)

Skrevet

Jeg har to år mellom mine, og var avhengig av vogn spesielt dte første halve året men har brukt den jevnlig fram til eldstemann var 3 år. Nå er den byttet ut i ny vogn og ståbrett, men ser at dette hadde ikke fungert når eldste var 2.

Så skal du gå mye vil jeg tro du trenger en søskevogn ja.

Vi hadde phil and teds, synest den var super til vårt bruk. Brukte den også mye som enkeltvogn både til babyen og storebror. Veldig praktisk å slippe å trille dobbel vogn med kun 1 barn i etter at storebror var levert i bhg, den var mye lettere å ha med i bilen enn kombivognen vår og den har lang rygg så var super som sportsvogn til eldste.

Har hørt at det også skal komme en duobag til den nye vibe-modellen i høst eller på nyåret, da blir den enda mer bruksvennlig til babyer.

Kan anbefales =)

Skrevet

Med tette barn er man avhengig av at ting skal gå litt smooth. Jo enklere jo bedre. For ikke å skape unødvendig frustrasjon og problemer vil jeg absolutt anbefale søskenvogn. Klart det går med bæring også, men det er dager med regnvær, kanskje du har vondt i ryggen eller dere skal lengre strekninger. JAAAA invester i en god søskenvogn.Mange brukte på finn så trenger ikke koste en formue og de er lette å selge igjen også. Jeg har 2,5 år mellom mine og har hatt masse glede av søskenvogna. er mye alene også og da er den så kjekk å ha så jeg kommer meg ut litt...

Skrevet

Vi får 23 mnd mellom. kommer litt an på livssituasjonen vil jeg tro, i forhold til om det er et must. jeg kommer til å være mye alene med begge ungene. han eldste skal ha 60% bhg, og mannen jobber turnus med hlegevakter og kveldsvakter også. størstemann er jo flink til å gå, men hører gjerne ikke etter når jeg sier hvilken vei vi skal gå. har et godt stykke å gå til butikken, og på vinteren kan det kanskje bli langt for han ihvertfall. i tilegg er jeg er glad i gå lange turer. mannen tar mest buss, og han eldste min kan ikke slippes ut i traffikerte veier - spesielt ikke når vi i tilegg skal ha hendene på vognen til baby. vi har derfor vurdert det sånn at vi har behov for en. men vi har ikke gått for noen fansy søskenvogn. ble en billig babytravel tvilling/søskenvogn. da har vi ihverfall mulighet til å finne på noe de dagene størstemann er hjemme fra bhg også.

samtidig vil jeg si at jeg hadde tenkt at vi ikke skulle kjøpe en søskenvogn, kunne greid meg fint med bæresele eller sjal, og byttet på hvem som satt i vogna/sjal/sele/ storebror gå, men litt lettere med alterativet - som er vogn med plass til to.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...