phantomet Skrevet 19. juni 2008 #1 Del Skrevet 19. juni 2008 OK, så er det stadfestet en gang for alle...T&T er sprø.... Var inne på ny kontroll idag, og var satt opp til ctg med sparkeprøve først, så legesjekk etterpå. Da jeg endelig var spent fast med disse målerne bak et forheng, var det avslappning som var planen, men gutta hadde andre planer tydeligvis. Da damen som hadde festet alt på meg kom innom for å se hvordan det gikk, sa hun: "Det er ikke meningen at du skal holde inne knappen for spark hele tiden....!!!" *ler* Der jeg måtte fortelle henne at jeg bare trykket hver gang det var bevegelse eller spark, men at tvillingene er veldig aktive. Heldigvis kom de sin mor til unnsetning og begynte å bakse rundt i magen, slik at damen med egne øyne kunne se hvordan det faktisk er...Hun så helt sjokkert ut... *ler* Etter 15 min fikk jeg vite at det slett ikke var vits i mer ctg, for babyene hadde dte tydeligvis veldig ok der inne...blodtrykk og urin var perfekt, så da kunne jeg bare sette meg i gangen og vente på legen. Etter en kort stund overhørte jeg samtaler på gangen om at de lå veeeeldig etter skjema, og kort tid etter fikk en annen gravid dame beskjed om at en annen lege skulle sjekke henne, for å komme mer ajour...det var "min" lege som hadde hatt flere tidkrevende konsultasjoner, men hun var fast bestemt på å prioritere oppfølingen på den tvilling-gravide...altså meg! *hurra* for fantastisk dame og lege! Så jeg slapp ventetid noe særlig, og fikk sett begge gutta på ul som vanlig. Legen tok seg god tid for å høre om det var noe spesielt jeg ville snakke om, men det var det igrunnen ikke. Fortalte om kynnerne, vondtene og slitenheten, men at jeg håper å gå helt frem til keisersnittet. Hun synes det var stas å høre at jeg klarte å motivere meg selv, men at hun skjønte at det var tøft nå. Hun selv hadde jo synes det da hun gikk gravid med tvillinger, og da hadde hun ikke fire andre unger hjemme å ivareta... T&T har det fremdeles strålende i magen. Nå begynner vekstavviket å gjøre seg gjeldenede iforhold til enlinger, og ærlig talt er jeg glad for det. Det er bare snakk om bittelitt, godt innenfor normalen. Legen flirte litt mens hun konsentrerte seg om å få tatt de vitale målene med ul. Så sa hun: "Har du sett den filmsnutten av de to tvillingene som gikk på mail for en stund siden? Den der de hadde satt til musikk "Nå blir det liv-rai, rai" Osv....? Disse babyene her er jo like aktive som de på filmen. Med en fengende låt til, kan de bli en farsott....!" *skratter* Men det er visst ganske så vanskelig å ta mål av dem, men hun klarte det tilslutt. Så sjekket hun livmorhalsen for siste gang med ul, fordi jeg ba om det. Ville gjerne vite hvor mye innvirkning nedpresset og kynnerne har hatt. Og det viser seg faktisk at ved at jeg har roet ned, har ikke livmorhalsen blitt mer forkortet den siste uken. Det imponerte igrunnen både legen og meg...Og legen mente det igjen var sjanse for at jeg kunne gå til KS datoen om jeg fortsatte å hvile. Får vel gjøre en ekstra innsats nå på tampen for å få det til. Ellers så har KS datoen blitt bekreftet, og legen "min" blir med på snittet, sammen med min egen JM fra de forrige fødselene. JM og legen har faktisk snakket sammen i korridorene en gang, og de synes visst begge at det blir både morsomt og spesielt å få bli med. Jeg føler meg som den mest priviligerte tvilling-gravide av alle! Trygg og ivaretatt. JM har allerede ordnet det slik at hun har hele den 15. til rådighet, før hun går på kveldsvakt. Tenk det, at hun har byttet og ordnet på vaktlister, for å være sikker på at det ikke er noe som kommer i veien, og hun bruker sin egen fritid til å ta imot mine barn nr 3 og 4. DA er phantomet fremdeles i rugemodus...håper bare jeg holder ut!!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138050494-ny-kontroll-fullg%C3%A5tt-34-ukerrai-rai-langt-som-vanlig-fra-phantomet/
* vannmamma * Skrevet 19. juni 2008 #2 Del Skrevet 19. juni 2008 Dette er jo strålende nyheter - RAI-RAI!! Håper du ikke blir overmodig nå da, slik at den positive motivasjonen din ikke gjør at du blir mer aktiv enn du bør... (en liten formaning herfra... :-) Heia T&T! (...hilsen x&y som ser ut til å ta opp turboarven...) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138050494-ny-kontroll-fullg%C3%A5tt-34-ukerrai-rai-langt-som-vanlig-fra-phantomet/#findComment-138050589
Jannec2 Skrevet 19. juni 2008 #3 Del Skrevet 19. juni 2008 Høres ut som vi har like aktive gutter. Av og til kjennes det ut som de holder på med rytmisk gymnastikk inni der. Begge mine ligger fortsatt i sete leie. Hååååper inderlig at de snur seg. Til tross for termin 3 sept. Så mente legen (Clausen) at jeg kunne forvente meg at de kom i begynnelsen av august og mulig KS. Til å være 1 gangs gravid, så er dette nervepirende. Høres nesten ut som vi har samme lege. Overlege Clausen på Ullevål. Hun har tvilling jenter. Uansett hvis vi ikke sees på neste tvilling treff så masse LYKKE TIL ;o) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138050494-ny-kontroll-fullg%C3%A5tt-34-ukerrai-rai-langt-som-vanlig-fra-phantomet/#findComment-138051803
bøllefrøene Skrevet 20. juni 2008 #4 Del Skrevet 20. juni 2008 Hei så flink du er som tar det litt mer med ro og ruger ruger. tiden går fort nå... bare å glede seg. flott å høre at clausen følger deg godt opp og at hun blir med på ks. tror det må ha hjulpet at jeg sa at det var sinnsykt dårlig at jeg måtte fly til ulike leger hele tiden. du får hilse clausen og si at du ikke er den eneste som var fornøyd med hun ( dessverre for meg hadde hun 1 mnd ferie mine siste uker som gravid) masse lykke til videre... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138050494-ny-kontroll-fullg%C3%A5tt-34-ukerrai-rai-langt-som-vanlig-fra-phantomet/#findComment-138058896
Thea-81 Skrevet 21. juni 2008 #5 Del Skrevet 21. juni 2008 Flink pike!! Spennende å se hvordan de gutta dine bli utenpå magen Tv1 sparket mest hos meg, men utenpå er han den roligste så det lover jo godt! Så heldig du er med lege på Ullevål, jeg var som tidligere nevnt innom alle leger som kan krype og gå der (inkl hu dama), fikk enda to nye under fødselen, men kan ikke si nok hvor fornøyd jeg er med den opplevelsen. Hold ut og investér i mange leker, filmer, dataspill etc så du slipper underholde utenpå-barna og du kan få hvilt litt Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138050494-ny-kontroll-fullg%C3%A5tt-34-ukerrai-rai-langt-som-vanlig-fra-phantomet/#findComment-138061904
Ventet på nr 2 og 3 Skrevet 21. juni 2008 #6 Del Skrevet 21. juni 2008 Så flink du er som klarer å ta det med ro! Jeg er veldig imponert Hi, hi så tvillingene er helt turbo der inne! Det tror jeg egentlig er veldig bra for min erfaring er også at turbo inne i magen blir rolig utenfor. Skulle gjerne se din mage nå jeg, gjetter på at den minner om min... Kommende uke er jeg alene hjemme med tvillingene nesten hele dagene så hvis du føler for og har energi til det så er du velkommen å hilse på. Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138050494-ny-kontroll-fullg%C3%A5tt-34-ukerrai-rai-langt-som-vanlig-fra-phantomet/#findComment-138065029
phantomet Skrevet 21. juni 2008 Forfatter #7 Del Skrevet 21. juni 2008 JA, jeg vil veldig gjerne komme og se på de skjønne guttene! Det er jo ikke så mye styr å svinge bortom dere..*smiler* Magen er STOR, ungene ville og mammaen lei... Høres det kjent ut? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138050494-ny-kontroll-fullg%C3%A5tt-34-ukerrai-rai-langt-som-vanlig-fra-phantomet/#findComment-138065118
Fanny08 Skrevet 21. juni 2008 #8 Del Skrevet 21. juni 2008 Så bra at alt ser fint ut! og husk- slett ikke sikkert de er like aktive på utsiden som i magen! Så utrolig søt jm du har! Høres vekldig deilig ut å vite hvem som skal ta ks. Må ringe og høre om de vet det med meg, hadde vært kjekt. Lykke til videre! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138050494-ny-kontroll-fullg%C3%A5tt-34-ukerrai-rai-langt-som-vanlig-fra-phantomet/#findComment-138067662
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå