Gå til innhold

Da jeg var liten likte jeg Camilla, Caroline, Benjamin, David og Margarete...

Anbefalte innlegg

Det var det jeg ville evt. barn skulle hete da jeg var liten/ yngre. Nå er jo både Camilla, Caroline og Benjamin kjempevanlige... Skikkelig kjipt er det... Har jo fortsatt David og Margarete igjen, men der er ikke mannen med... Hva med dere da? Har dere beholdt yndlingsnavnene fra barndommen?

Fortsetter under...

Overhodet ikke; )

Jeg likte godt Margrethe, husker jeg, og det er jo pent - selv om jeg ikke ville brukt det selv.

Ellers likte jeg lange og snirklete navn sammen - som Mikkeline Constance Cornelia Hansen. Og så videre...I dag synes jeg at hver av de navnene er for pompøse - og sammen blir det iallfall to much! - selv om det for så vidt går rett inn i dagens navnemote.

Jo - og Maria synes jeg var nydelig. Det synes jeg ennå - bare synd det er så pop.

Men du hadde jo en veldig god smak "for alderen"!

Takk :-) Husker jeg fikk David fra bøkene om David Crocket, de andre vet jeg ikke hvor kom fra... Sikkert fra tv eller noe. Hadde (og har fortsatt) en porselensdukke jeg ga navnet Caroline også :-)

Jeg likte Synnøve veldig godt når jeg var liten, men det er ikke på lista mi nå. Når jeg var i 14-15 års alderen likte jeg veldig godt navn som Michelle, Jessica, Angelica osv fra amerikanske tv-serier. Syns ikke disse navna er stygge nå, men ville nok aldri brukt de på egne barn. Nå liker jeg lette, enkle og korte navn som er internasjonale samtidig som de har vært vanlige i Norge i mange år. Har kalt mine små Ella, Sofia, Jenny og Isak

Da jeg var "liten" - 15 år - likte jeg:

Jente: Cecilia, Elisabeth, Sarah, Mathea, Leah, Isabella

Gutt: Gustav, August, Magnus, Tobias

Nå er jeg 18 år - bare 3 år eldre.. Liker mange av de samme navnene, men ikke alle like godt..

Annonse

Jeg har alltid likt Emil, det var liksom "det store" navnet da jeg var liten. Og jeg liker det fremdeles, men det at det er blitt så vanvittig poppis har ødelagt navnet litt synes jeg... Og Ida, selvfølgelig, he he.

Jeg likte også Kenneth, Joakim, Kaja og Lena, men navnesmaken har forandret seg ganske mye de siste årene! Nå liker jeg mer "gamle" navn som lukter litt møllkuler, som Ivar, Johannes, Oskar,, Ragnhild, Kirsti osv... Litt forskjell der ja..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...