Gå til innhold

Var dette galt gjort av meg?

Anbefalte innlegg

Jeg hadde epidural alle tre gangene jeg fødte. Jeg planla det hver gang og fikk gjennomført det. Syns dere at dette var galt gjort av en mor å være for feig til å prøve på en fødsel uten noe smertestillende? Hva syns dere om en mor som føder med planlagt epidural hver gang?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138049634-var-dette-galt-gjort-av-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns ingen er dårlige mødre samme åssen de velger å føde. Det å gå med et barn i magen i 9 mnd er en prestasjon i seg selv, og hvordan den da kommer ut er vel det samme så lenge den får det bra. Tror vi kvinner er litt opptatt av dette temaet. Men syns ikke man skal føle seg som dårligere enn andre hvis man velger det man føler er riktig for seg selv. Noen føder uten bedøvelse og med et smil rundt munnen, noen vil ha smertestillende, mens andre er sykt redde og får keisersnitt. Selve fødselen er jo bare en bitte liten del av det å bli mamma. Bare man tar godt vare på barna sine etterpå, syns jeg kvinner skal få føde akkurat slik de vil. :)

Jeg har aldri skjønt hvorfor det skal være noen større prestasjon eller bragd å føde uten smertestillende. Jeg ser ikke poenget med å ha mere vondt en man trenger. Det er jo ingen som veldger å gå gjennom en rotfylling uten bedøvelse for å være sterkere eller tøffere enn andre. Jeg syntes vi skal ta i mot den smertelindring vi føler vi trenger. Noen føler det går greit uten, eller bare med litt lystgass, andre trenger mye mer. Sånn er vi bare forskjellige. Jeg regner med jeg og vil ha epidural. Har "bestilt" det i ønskebrevet til føden. Det er raske føsler i familien og det er ikke sikkert jeg rekker det eller trenger det, men planen er iallefall å føde med epidural.

Synes man må gjøre det man kjenner sin egen kropp best i! Jeg har også tenkt epidural hvis det skulle være fryktelig vondt. Synes det er tåpelig med de som har den innstillninga at uansett hvor vondt det gjør, skal de ikke skal ha smertestillende. Man må jo bare ta det som det kommer. Er da ingen skam i å bedøves litt;) Har man det fælt, så har man det fælt!

Det er klart man ikke er noe dårligere menneske selv om en velger smertelindring fremfor smerte! og å føde er en sinnsyk smerte...!

De fleste velger jo bedøvelse hos tannlegen... og tr seg en paracet mot hodepine... sku bare mangle å ikke lindre fødesmerter!!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...