Gå til innhold

Endelig har vi vært hos jordmor og hørt hjertelyden! :)

Anbefalte innlegg

Gjest Mammamoms

Hei!

Jeg har vært lite på BiM de siste dagene, og enda mindre her inne på desemberklubben, så nå hadde jeg lyst å legge igjen en liten hilsen.

Igår var mannen min og jeg hos jordmor for første gang. Jeg var da akkurat 16 fullgåtte uker.

Det var fint å være hos jordmor, men hun var litt for "rutinete" følte både mannen min og jeg. Fastlegen min er mye mer personlig, så var på en måte ikke helt fornøyd, men hun var jo hyggelig.

Høydepunktet med hele undersøkelsen var da jeg la meg på benken og hun skulle finne hjertelyden til den lille babyen vår! Først kjente hun etter livmor, som var høyere oppe enn hva jeg faktisk har vært klar over. Det tok litt tid før hun fant hjertelyden, men tilslutt, etter også og ha truffet på min, fant hun da lyden til den lille. Et par ganger kom det på en måte en dunk i stetoskopet, og det var at babyen sparket, sa hun. Hjertet slo 155 slag i minuttet.

Det var først noen timer snere på kvelden, da vi satt på McDonald's at det gikk opp for meg at det faktisk var vår baby vi hadde hørt. Det er et lite, vakkert liv inne i magen min! :-) Helt fantastisk!

Måtte bare skrive noen linjer om dette.

Fortsetter under...

Gjest Mammamoms

Joda, vet man kan bytte, men jeg kommer nok til å ha henne gjennom dette svangerskapet. Jeg kjører ikke bil, så i forhold til at jeg må ta buss, er det hun som er mest praktisk å nå.

Kan jo godt hende at inntrykket blir bedre neste gang da! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...