mitt-skjønne-trekløver Skrevet 19. juni 2008 #1 Skrevet 19. juni 2008 hvor mye vann skal den ha? lys? osv
Gjest dagdrømmer Skrevet 19. juni 2008 #2 Skrevet 19. juni 2008 Hm. Planeter har det vel egentlig best i bane rundt solen... :-D
Gjest dagdrømmer Skrevet 19. juni 2008 #3 Skrevet 19. juni 2008 Sorry, har ikke peiling, bare måtte...
Gjest Rebel & soggy bottom baby Skrevet 19. juni 2008 #4 Skrevet 19. juni 2008 Den skal ikke ha så mye vann, siden det er en form for sukkulent. Bør ha god drenering i potta så vannet renner ut. Legg lecakuler inni en damestrømpebukse og legg i bunnen av potta, bruk jord med litt sand i og plant den i dette. Bør stå i god sol, men helst ikke direkte sol hele dagen da... Hilsen gartner=)
mitt-skjønne-trekløver Skrevet 19. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 19. juni 2008 tjihi, ja noen trykk-leifer blir morsommere enn andre.... Håper allikevel på tips/svar
mitt-skjønne-trekløver Skrevet 19. juni 2008 Forfatter #6 Skrevet 19. juni 2008 Tusen takk for svar! Lecakuler har jeg, så det får jeg fixe med en gang. Hvorfor i en str.bukse forresten? Er så redd for å gi den for lite vann også da, for den blir liksom så løs/"dinglete" i jorda noen ganger.... og får den for mye råtner den vel fra rota... Har ikke akkurat grønne fingre, som du skjønner... ;p
Gjest Rebel & soggy bottom baby Skrevet 19. juni 2008 #7 Skrevet 19. juni 2008 Putter den i en strømpebukse så ikke jorda skal renne ned i lecakulene, da får den dårligere effekt fordi det blir litt tettet til der! Hvis du har potteskjuler på den så tøm den eller fatet for vann etter ca 20 minutter. Ingen liker å stå med føttene i vann=) Gi den også litt gjødsel innimellom. Det stemmer at den blir litt hengende av å få for lite vann og råtner av for mye, så du må prøve å finne en mellomting=)
mitt-skjønne-trekløver Skrevet 19. juni 2008 Forfatter #8 Skrevet 19. juni 2008 Takk igjen. Det har forresten kommet mange nye små skudd i potta nå de siste ukene, så noe riktig har jeg antakelig klart å gjøre...
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 19. juni 2008 #9 Skrevet 19. juni 2008 Vi har huset fult av aloevera planter som har formert seg kun av en plante. I tillegg har vi fått en av tante på Lanzarote og hun har peil... Det vi har gjort er å gi dem store potter, god plass (da vokser de og formere seg veldig) mye vann og mye sol, varme. To av de plantene vi har fra Lanzarote har tilogmed fått blomster så her går det som det suser... aldri brukt noe leca.... Ville prøvd meg frem hvis jeg var deg =))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå