Gå til innhold

Kikhoste i vår sønn sin bhg

Anbefalte innlegg

Skrevet

det var ikke en hyggelig opplevelse at et barn hadde kikhoste på avd til barnet vår. Da barnet vår er vaksinert er ikke dette noe problem, men babyen har ennå ikke fått full vaksine.

Det kipe var at forldrene som ikke hadde tatt vaksine, ville være anonyme og prøvde å holde sykdommen skult. Nå er smittevernet koblet inn pga det finnes regler på hvordan man håndterer sykdommer som det vaksineres mot.

Til alle dere som ikke vaksinerer så er det andres liv dere utsetter for fare og. Har en bøn til dere om å være ærlige og ta konsekvensene om barnet deres skulle få en av de sykdommene vi prøver å utrydde.

Selvsagt er det kipt å utsette det dyrebareste man har, men avog til må man også kunne stole på andre enn seg selv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da er du selvsagt klar over at du selv, iflg FHI, utgjør en like stor potensiell smittefare som et hvilket som helst uvaksinert barn, med mindre du har gjennomgått sykdommen eller revaksinerer deg hvert 4 år!

Ironisk nok får også vaksinerte kikhoste, vi har den største kikhosteepidemien siden 60-tallet, og samtidig den høyeste vaksinasjonsdekningen...

Jeg forstår at du er redd for at babyen skal bli smittet, men du bør finne noen andre å legge skylden på enn foreldre som ikke vil gi barna sine ineffektive vaksiner.

Skrevet

Men jeg har ikke kikhoste eller unlatt å vaksinere barna. Samt at det du sier benektes av helsestasjonen.

Så lykke til med din ieffektive innstilling.

Jeg har gjort min borgerplikt.

Skrevet

Og en ting til om dere som ikke vaksinerer kan holde fanen like høyt når dere blir syke er det veldig greit. Utrolig slitsomt når folk må være anonyme med slik sykdom. Det er det je reagerer mest på.

Stå frem og si: barnet mitt har kikhoste og det har/ikke tatt vaksine!

Strutser som stikker hodet i sanden.

Selvsagt for vi andre vite hvem det er.

Skrevet

Det er FHI som anbefaler revaksinering hvert 4 år pga ineffektiv kikhostevaksine, ikke meg. Det er også et faktum at verdens best vaksinerte land sliter med en kikhosteepidemi, og at vaksinerte også blir smittet. Ingen helsestasjoner benekter dette.

Spiller det noen rolle hvem smittekilden i din barnehage er eller om vedkommende er vaksinert eller ikke? Dette barnet har jo også blitt smittet et sted...

Jeg tror neppe disse foreldrene forlanger anonymitet fordi de med viten og vilje har sendt barnet i bhg med kikhoste. Derimot tror jeg de vil beskytte barnet sitt mot forutinntatte, overhysteriske foreldre som deg!

Skrevet

DU kan selvsagt også være smittebærer uten å ha utviklet sykdommen selv, så smittekilden like gjerne være DEG!

Foreslår at du tar en telefon til Folkehelsa og får forklart hvordan kikhoste smitter, og hvem som er potensielle smittebærere, før du setter i gang heksejakten på dette barnet og foreldrene!

Skrevet

Det beste er å være åpne og si hvem som er syk.

Til nå har vi fått en merkelig historie.

Ser at dette engasjerer deg. Har du vaksinert dine unger?

Skrevet

Og forresten så er det lite som skal til for å tenne lunta di!

Skrevet

Den første har fått de første vaksinene, den andre ingen.

Da vi hadde kikhoste i vår barnehage, ble ingen uvaksinerte smittet, mens flere av de vaksinerte derimot ble det...

Kikhoste kan forresten være vanskelig å påvise før langt ut i sykdomsforløpet, dermed er det alltid stor fare for at mange smittes.

Vaksinasjon er frivillig, de barnehageansatte har taushetsplikt, og ingen er forpliktet til å fortelle hvem som er syk. Hvorfor skulle de det, da utfallet av dette med stor sannsynlighet vil gå ut over den syke ungen?

Skrevet

Hvis foreldrene ikke gidder å være åpne om dette og si det som det er. Så finner vi andre ut hvem de der uansett. Det er jo bare å se på fraværlisten og snakke med resten av foreldregruppen.

Det er mye bedre for alle at de er ærlige. Da vil vi ha respekt for de.

Utolig kipt med folk som skuler sykdom. Slike holder man seg selvsagt unna.

Så hvis dere med uvaksinerte barn ikke kan være åpne, så lurer jeg på hvor mange som var uvaksinerte som faktisk hadde kikhoste i deres bhg. Eller var de bare unormalt lenge forkjølet?

Smittevernet er inne i bilde. Så fastlegen får nok vite det han trenger.

Skrevet

Fastlegen har selvsagt taushetsplikt, det samme har hs og bhg. Skulle dette komme ut mot foreldrenes vilje, er det noen som kan vente en politianmeldelse.

Hvis det virkelig er en foreldregruppe satt på "saken" allerede her, for å finne "syndebukken" er det vanvittig skremmende. Spesielt med tanke på at dere med stor sannsynlighet kan regne dere voksne selv for like potensielle smittekilder som dette barnet.

Er det et problem for dere å ringe FHI og få dette bekreftet eller avkreftet før dere sette i gang heksejakten, tror du, eller er det vanlig på ditt hjemsted å rulle folk i tjære og fjær kun basert på mistanker og spekulasjoner?

Skrevet

Forresten er det veldig motstridende at du forlanger at andre skal stå fram med navn og nummer i din lokale barnehage, når du ikke engang er modig nok til stå fram med nick på et nettsted med tusenvis av brukere!

Forskjellige regler for forskjellige folk...

Skrevet

Jeg synes det er skremmende at du har konkludert med at barnet ikke var vaksinert, uten at du VET det....

Og du ber dem om å ikke være anonyme, men du er det jo selv her nå...

Så jeg mener at før du ber andre stå for sine valg og meninger så hjelper det ikke saken din at du velger å være anonym selv, desverre....

Og ja, jeg har vaksinert mitt barn med 5 komponentvaksinen, men ikke prevenar og mmr

Det er vårt personlige valg som foreldre, og jeg ser ikke at jeg skal ha opplysningsplikt ovenfor evt. andre foreldre i barnehagen.

Det er sikkert nettopp på grunn av slik heksejakt at foreldrene f.eks er blir rådet til å være anonyme....

Skrevet

Da vi skulle vaksinere barna våre ble vi møtt av massiv propaganda pga bivirkninger. Dette var selvsagt vanskelig å ikke la seg påvirke, men vi gjorde det. Nå er jeg kjempe glad for det. Jeg for all info på helsestasjonen, og de synes det er hårreisende at foreldrene vil være anonyme. De mener at mest sansynlig er ikke barnet vaksinert. Helsestasjonen har koblet inn smittevernet som følger saken nå fortløpende. Ergo slipper jeg som mor å foreta meg noe ovenfor bhg.

Pedleder er lettet over at smittevernet er inne og de føler at nå er det kontroll og de har noen å forholde seg til.

Jeg forstår godt at det er et vanskelig valg å ta vaksine, det synes jeg selv. Men jeg velger å stole på at vi ikke hadde fått tilbudet med mindre det er velbegrunnet.

I denne situasjonen er det ikke en heksejakt, men vi møter foreldrene i bhg. De velger å være tause og ikke hjelpe bhg ved å selv kontakte helsestasjonen og ta ansvar. Pedleder er tvunget av taushetsplikt og det holder bhg. De opplyser ikke hvem, men man ser jo hvem som er vekke.

Når man velger å ikke vaksinere må man kunne stå frem i en slik situasjon og hindre smittespredning. Det er alt jeg har skrevet i mitt innlegg. At dere som svarer velger å henge dere på og angripe er akkurat hva jeg hadde ventet. Men noen av dere som ikke er så sikkre vil forstå mitt budskap: vær ærlig og ta konsekvensene om de kommer.

Som sagt vil tiden arbeide og sannheten vil komme ut. Ryktet vil gå og skal politiet komme å arrestere? Nei det er ikke slik samfunnet fungerer. Man blir stilt til ansvar for de handlinger man gjør, av familie, venner, naboer etc. Og i dette tilfellet andre foreldre i bhg. Det er derfor de fleste av oss velger å følge normer.

I dette tilfellet sier alle jeg har snakket med at normen er å være ærlig og informere.

Anonymtrikset her funker ikke.

Skrevet

jaja....og hallo?????.....du diskuterer som du har vett til....en vaksine som ikke virker.....og angivelige anonyme foreldre....samfunnsplikt my ass....jeg kan love deg at din inbilte borgerplikt samt det latterlige "borgervernet" du og disse andre foreldrene skal igangsette er det mest flollete jeg til dags dato har hørt om.....skal dere leke etterforskere på egenhånd i litt sånn "mobbestil".....skal si dere utfører borgerplikten deres ja.....og hallo.....vaksine som ikke virker er jo bare jalla å stikke nesa si oppi uansett.....tiltross for at det høres ut som kommune legen og smittelegen er såpass dessinformerete om den jugglete vaksina at dem gidder å stikke samfunnsåndsnesa si oppi dette lille ynglebolet av missforstått godhet og patetisk virketrang.......

Skrevet

vet du hva, jeg håper virkelig ikke at du har barn eller noen gang får det!

Lykke til i ditt liv.

Skrevet

Og slike som deg anonym, beviser bare hvor lav panne, enkelte er født med!!

Skrevet

med tanke på at du med stor sannsynlighet neppe finner ut hvordan man forplanter seg.....kan jeg forskre deg om at det har jeg da virkelig funnet ut av.....og vet du hva jeg gidder ikke forklare deg at jeg er skikkelig imponert over at mannen fant ut av bak og fram på deg....

• 1 måned senere...
Skrevet

Ting som er verdt å vite ang kikhoste.og frykten rundt det er bl.a. kikhosten vi vaksinerer mot i norge,eksisterer faktisk ikke i norge,det er flere hendelser hvor bare de vaksinerte i en kikhoste epedemi har blitt syke,på barneskolen her,var det en epedemi for et par år siden,og tilbudet om vaksine kom raskt,noen få foreldre undersøkte vaksinen nærmere,og det viste seg å ikke være rett vaksine for akkurat den kikhosten. Sverige sluttet å vaksinere mot kikhoste i 1979,og det er ikke vært noen store epedemier der borte. Spørsmålet om vaksiner utrydder sykdom eller beholder og styrker virus og bakterier? 90 prosent av sykdommene vi vaksinerer mot,var nesten utryddet når vaksineringene startet,et eksempel er polio,ved vaksine start eksisterte det 3 virus,idag eksisterer det 73 virus. Ta f.eks svarte dauen,asiasyken og spanskesyken,det fantes ingen vaksine,mange døde ja,men ingen vaksine ble laget,og vi har ikke sett noe mere til de sykdommene... Et råd til alle som er usikre,gå inn på FRITTHELSEVALG.NO. De jobber for å få frem alt helsevesenet ikke informerer om,og de tjener ikke penger på det. Legemiddelselskapene derimot tjener millioner,på at folk vaksinerer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...