Dynamite Skrevet 19. juni 2008 #1 Skrevet 19. juni 2008 Hei.Ville bare høre litt fra andre i forhold til min situasjon.Min sønn går i en privat barnehage, som jeg (og eksmannen min) er veldig misfornøyde med.For det første er den en "ute barnehage", så de er ute mesteparten av tiden. Dette er jo greit, men de har bare en liten hytte å være i når det er kaldt.Det vil si at de nesten er ute uansett temperatur.I tillegg har ikke denne hytten noen garderobe, så tøyet til barna henger i et annet lite hus.Så om vinteren må barna kle seg av her og løpe over til det andre huset.De kler av og til av barna i den lille hytten, men henger dermed aldri tøyet på sin faste plass i garderobe.Dette er så irriterende, og vi har tatt det opp mange ganger.Hver gang jeg henter sønnen min må jeg etterlyse klær og ingen vet hvor det er. De bare sier:"nei det vet jeg ikke noe om" og så snur de ryggen til.Da min sønn begynte i barnehagen var det aldri noen ansatte som tok imot han om morgene.Jeg kunne ofte ikke finnen noen ansatte, ellers snudde de ryggen til å gikk.Min sønn ville til å begynne med være med meg hjem istedte og jeg hadde problemer meg å levere fra meg da ingen tok imot. I tillegg er de helt elendige på bekledning. Baret mitt går ALLTID i de samme klærne uansett når jeg henter han.De tar ikke av barna noe klær engang hvis det blir varmere i løpet av dagen.Dette har vi også tatt opp, og de sier at de sjekker barna jevnlig, men det er bare tull.Har opplevd å hente sønnen min hvor det har vært nesten 30 grader og han har langermet både bukse og genser.Da jeg spør hvorfor de ikke ivhertfall har tatt av så han kan gå i t.skjorte, sier de at det har de faktisk ikke tenkt på. I vinter opplevde jeg også at de "droppet" fleecen utenpå ullunderyør når det var helt ned e i minus 9 grader ute.Da kjeftet jeg skikkelig, men de påstod da at det var sønnen min selv som ahdde kledd på seg.Da sa jeg:"er det ikke deres oppgave å sjekke at barne får på seg nok tøy når det er så kaldt ute".De bare trakk på skuldrene. Jeg har tatt opp disse tingene maaaaaange ganger med daglig leder og hun tror jeg virkelig skjønner hva jeg mener og vil gjøre noe med det.Problemet ligger i at de ikke klarer å gjennomføre dette blant de ansatte.Jeg trodde det var en selvfølge at barna blir "sette" i barnehagen og tatt i mot om morgene.Nå har jeg snakket med en ny mor der, og etter 3 uker i denne barnehagen, skal hun nå skifte barnehage.Barnehagen har heller ikke gjerde rundt selve uteomerådet, og hennes datter på 3 år løp fort utenfor barnehagen.Hun fortalte at lederen i den nye barnehagen sa at det kom mange barn fra den andre barnehagen, og at hun som eier den ringte stadig og kjeftet fordi de tok barna fra hennes barnehage.Hva med å gjøre noe med situasjonen hvis foreldrene er så misfonøyd? Min sønn er 5 år gammel og trives godt i barnehagen.Skal jeg bare prøve å holde ut et år til, eller bør jeg vudere en annen barnehage? Vil legge til at informasjonen far barnehagen er lik null.De har b.l.a plutselig skiftet turdag uten å gi beskjed.Slike ting gjør de stadig vekk. Sorry.Nå fikk jeg ut alt sammen her.Men dette har plaget meg lenge, men har begynt å lure på om det er jeg som er for fintfølende. her.
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 19. juni 2008 #2 Skrevet 19. juni 2008 Hei! Mht til at barnehagen sønnen din går i er en utebarnehage har du vel vist før han begynte?! Da noen barnehager er "utebarnehager" som da er ute i all slags vær og har kun et lite hus/hytte som de evt spiser mat og har toaletter der. Dette er helt vanlig ved typiske utebarnehager. Ang det med at klærne ikke blir hengt på riktig plass skjønner jeg er irriterende, da klær blir fort borte. Det med at ingen i barnehagen tok dere godt imot ved start er for dårlig da dette ikke skal skje. Dette syntes jeg du burde tatt opp med styrer evt avdelingsleder. Det med påkledning skjønner jeg at du reagerer. Barna kan jo ikke bestemme hva de skal ha på seg i forhold til været. De kan få bestemme ut ifra evt hvilke luer som en voksen spør barnet om hvilken han/hun vil ha på seg for eksempel. Men barnet kan ikke bestemme om det vil ha på seg ull tøy eller ikke når det er 9- ute. Det sier jeg selv da barnet oftest ikke skjønner hvorfor. Om ikke daglig leder kommer igjennom med ting foreldre tar opp med sine ansatte, så er hun faktisk en dårlig leder. En viktig faktor her er at barnehagen skal samarbeide med foreldrene. Foreldresamarbeid er viktig. Ang det å bli møtt om morgningen er veldig viktig. Dette er noe de aller fleste barnehager er nøye med. Også det når barn blir hentet. Da en krysser av på et skjema over hvilke barn som går, så en har oversikten over hvor mange barn som er igjen. Jeg syntes det har noe med respekt ovenfor foreldrene. Flere foreldre vil gjerne vite litt om hvordan dagen har vært ol. da passer det seg ikke å unvike foreldrene. Jeg personlig ville byttet barnehage. Jeg hadde ikke villet levert datteren min der for eksempel etter dette du har fortalt. Nå du først har kommet igjennom og fått plass, så er det lettere å bytte enn når en står uten plass og skal ha plass for første gang. I Oslo så er det sånn at en får et prioritert nr da en skal bytte plass innenfor bydelen. Mener da å huske at en kommer foran de som står uten plass og skal ha for første gang. Ikke 100% sikker, men mener at jeg har hørt dette.. Håper det var til hjelp.. Førskolelærer student..
ruben Skrevet 21. juni 2008 #3 Skrevet 21. juni 2008 Kom deg vekk fortest mulig, for ditt barns skyld!!! For meg er det et enkelt valg. Hvis de ansatte ikke viser respekt og interesse, er det bare et valg: Finne ny barnehage. Hjelper ikke å snakke med de en gang. Og er det så mye feil....er det greit å si fra til bestyrer hvorfor du er misfornøyd. Jeg lurer på en annen ting også da. Hvorfor skal barnehager som dette få lov til å drives sånn som de gjør.....burde ikke kommune-kontoret få greie på det.
Dynamite Skrevet 22. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 22. juni 2008 Helt enig med at kommune burde få vite det, så vi har klagd til kommunen på barnehagen.Synes dette var viktig med hensyn til andre barn og foreldre som kanskje skal begynne der
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2008 #5 Skrevet 23. juni 2008 I Oslo er det desverre slik at man ikke blir prioritert hvis man allerede har plass. de uten plass kommer foran de som søker overflytting i køen. nye regler fra 1 jan. vi sliter med dårlig barnehage, men fikk avslag da vi søkte overflytting. står på venteliste, men lite håp iflg barnehagekontoret.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2008 #6 Skrevet 1. juli 2008 Sønnen din er heldigvis så stor at han kan fortelle ting selv. Datteren min på 2 år hadde jeg ALDRI ALDRI ALDRII sendt i en slik elendig bhg som den du beskriver!! "grøss" barnehagen skulle vært nedlagt!!! Har de små barn der også??? Sier seg jo selv at barn på 1år ikke kan være ute hele dagen i minus 9 grader???? Dette hørres helt sykt ut....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå