Gå til innhold

Redd og skjønner ikke helt......

Thessa og Bebbis

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er så mange som har fått beskjed om å bare vente og komme til UL etter un uke og lenger enn dette når de opplever SA. Fordi kroppen rydder opp selv. Jeg fikk også denne beskjeden, men to kmeg ikke til takke med den og fikk komme inn på sykehuset dagen etterpå.

I det sekundet jeg kom inn dørene på sykehuset startet jeg å blø VOLDSOMT. Og smertene så intense at jeg ikke klarte å stå på bena. Mistet en halvliter blod på ti sekunder og det stoppet ikke. Legene kjørte meg inn i all hast til en utskrapning for at jeg skulle stoppe å blø da de var redde for at jeg kanskje snart ville trenge blodoverføring.

Dette var selvfølgelig en helt jævlig opplevelse. Og heldigvis er det ikke mange som opplever en spontan abort på denne måten. Men legen forklarte meg i ettertid at dette ikke var noe mer unormalt enn noe annet. Vet ikke om hun sa det for å trøste meg eller roe meg men.

Hvis dette hadde skjedd hjemme eller midt på gata. Hva skulle jeg gjort da?? Jeg hadde blitt fullstendig LIVEREDD! Hadde jeg mistet litt mer blod hadde jeg svimt av, det var i grunn rart jeg ikke gjorde det sa de.

Om jeg noengang MOT ALL FORMODNING OG BANK I BORDET skulle oppleve å begynne å blø i mitt neste svangerskap skal jeg ikke ta til takke med å sitte hjemme å vente på det man ikke vet kommer igjen. Da sitter jeg på sykehuset til det er over om det er det jeg må gjøre.

Syns alle skal være litt obs på dette her. Jeg mener ikke å skremme!! Men vær obs når du er midt i en sa. Du vet faktisk ikke hvordan kroppen din reagerer! Mas heller litt ekstra på legen, si at du har mer vondt enn du har for å bli tatt på alvor. Vær så snill. Vil ikke at noen skal igjennom en så ekkel opplevelse!!!

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, det hørtes litt skummelt ut. Flaks at du var i trygge hender. Min tidligere fastlege var også passelig sløv når jeg gjennomgikk en abort. Nå har jeg byttet lege. Man må vist følge med selv en del. Synes denne hjemmesiden er helt super når det gjelder informasjon rundt svangerskap.

• 2 uker senere...
Skrevet

Takk for tipset! Dette burde ingen utsettes for. Denne advarselen skulle nesten ha stått høyt oppe hele tiden!!!

Noen av oss har jo lang vei til sykehus også. Men uansett om man er nært eller langt vekke, så kan man jo også ligge helt hjelpesløst alene et eller annet sted...

Jeg er glad jeg fikk utskrapning midt i min SA, kan ikke forstå at noen i det hele tatt kan få beskjed om å bare dra hejmå la kroppen ordne opp sjøl..

Skrevet

Å huff ja. Jeg ville ikke se hva som kom ut da jeg hadde SA. Så jeg dro rett til sykehuset og sa de måtte ordne opp i sølet. Det gjorde de heldigvis..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...