lamor Skrevet 19. juni 2008 #1 Skrevet 19. juni 2008 hei jeg var på utredning på sykehuset i dag.... Og jeg ble ikke særlig imponert over opplegget, å legge avdelingen for slitere og barnløse i samme gang som barsel og ul av høygravide...... Det må vere vanskelig for de som ønsker seg så intenst en baby å omgås alle dese høygravide og nybakte mødrene... Er det slik på alle sykehus... Jeg synest ikke det burde vere slik eller er det bare jeg som reagerer. Jeg har heldigvis et barn fra før så det er ikke så synd på meg, men det må vere grusomt for de som ikke har noen barn og som svært gjerne ønsker å få.....
Lady-alice Skrevet 19. juni 2008 #2 Skrevet 19. juni 2008 hei =) jo da ...vet ikke helt hvem sykehus du har vært på ,men det er nok flere sykehus som har det sånn....på et sykehus i hedmark så har de utrednings avdelingen nede i 1(så det er jo fint da)...men da jeg var på lap(kikkehullsoperasjon)første gang og den ble mislykket så måtte de skrive inn meg over natta...da fikk jeg rom oppe i 6 etg som er føde/gyn avdeling.det var jo ikke no moro ..jeg og mannen min har prøvd /vært slitere i over 5 år og da laparoskopin ikke ble utført og vi ikke kunne få no svar den dagen så var det en skikkelig nedtur...og det hjalp ikke noe på da jeg måtte ligge /gå rundt i gangen der og se høygravide og høre nyfødte babyer. De som jobbet på den avdelingen syntes det var helt forferdelig og utenkt å ha fødeavdeling sammen med gyn.for de som må inn for å ta abort(ufrivillig)og (frivillig) eller andre ting inne baby/gyn ting så blir de innlagt i 6 etg. ikke no hyggelig....spør du meg....men sånn er det da staten skal spare.... Lykke til med nr.2....klem
lamor Skrevet 19. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 19. juni 2008 jeg synest hvertfall ikke noe om det. Det var i haugesund, de har godt personale,men synest gyn kunne vert i en annen etasje jeg da!!!!! Fryktelig for deg som ble innlagt på barsels avdelingen. Jeg var der jo tross alt bare noen få timer!!!!!
sniljente2 Skrevet 19. juni 2008 #4 Skrevet 19. juni 2008 jeg forstår godt hva du menere.enkelte ganger kan det virke grotesk.f.eks på en kvinne klinikk og svangerskaps kontroller på samme rom.de kunne kansje laget mindre rom og delt avdelingene slik de gjør på kreft å barne avd.bare ett eksempel om dere forstår.ikke hyggelig å se snart nybakte foreldre og der sitter man mutters alene på at det er din tur til å ta vekk din lille spire fordi omstendighetene sier at u må.og dette på samme vente rom.uf,blir lei meg jeg.har jo vært i begge sitvasjoner.jeg har to vakre barn men ingen har ett barn å miste....stor klem
kirsty*2barnsmamma Skrevet 19. juni 2008 #5 Skrevet 19. juni 2008 Ja på Haukeland må vi følge skiltene for fødsel for å komme på IVF avdelinga... Veldig stas å gå forbi den fødeavdelinga hele tiden...og da jeg skulle ta blodprøver etter å ha mista og vi skulle igang med IVF, da måtte jeg sitte i korridoren sammen med alle de lykkelige foreldrene som skulle ta blodprøver av sine nyfødte... syns egentlig de kanskje kunne tatt blodet mitt på IVF klinikken... er jo rett vedsiden av... sukk.
babylengsel Skrevet 20. juni 2008 #6 Skrevet 20. juni 2008 Tror nokk dette er et problem på mange sykehus...følelsene kommer i bakerst i rekka og alt går som på et "samlebånd",dessverre. Da jeg fikk mitt første barn,var jeg lykkelig og fornøyd.Men fikk sjokk da jeg fikk vite at ei mor som hadde nettopp hadde gjennomgått dødfødsel måtte ligge på barsel.Tenk så sårt å høre på barneskrik,se andre lykkelige foreldre..osv. Å da jeg sto i gangen for å hente meg mat på ei slik tralle,over hørte jeg rett bak meg en samtale.Da var det foreldreparet som spurte pleieren om de kunne få gå å se på sitt døde barn. Det er så trist....turte nesten ikke å gå med min baby i gangen,man føler seg litt beklemt og vil ta hensyn.
mammaen til Helle+2 i magen Skrevet 21. juni 2008 #7 Skrevet 21. juni 2008 Stemmer at på Haukeland må en forbi alle skilt til fødeavd. for å komme til ivf.avd. + treffe på haugevis av gravide og nybakte foreldre i alle etasjer. MEN det verste var da jeg skulle hente ut egg i fjor sommer.. og mens jeg ventet på at beroligende skulle virke lå jeg og hørte på ei som fødte i etasjen over! alle vinduer var åpne... så da ba jeg pent om ikke sykepleieren kunne lukke vinduet....
lamor Skrevet 21. juni 2008 Forfatter #8 Skrevet 21. juni 2008 føler med dere alle som har opplevd dette og særlig dere som ikke har barn fra før. Jeg synest hvertfall ikke det var noe hyggelig. Håper inderlig at pergoen min virker så jeg slipper å oppleve det igjen....... Krysser fingrene for alle dere andre også =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå