Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 19. juni 2008 #1 Skrevet 19. juni 2008 Hei, tulla mi er 4,5 mndr og har til tider begynt å bli så fryktelig urolig ved puppen. Nettopp var det slik at hun først begynner å stønne og vri på seg, for så å slippe puppen helt (etter å har røsket ganske godt i den :-( ) og å begynne å skrike. Dette er helt håpløst, og selv etter å ha løftet henne og gått en stund med henne begynner det igjen når jeg prøver å legge henne til. Hva kan det være? Har jeg for lite melk? Har hun vondt (men det "går jo over" med en gang jeg begynner å gå med henne)? Noen tips? Jeg bruker ammepute, og har prøvd litt forskjellige stillinger, men ikke noe ser ut til å virke. Prøvde også nettopp uten ammepute, men det ble bare værre. Trenger sårt tips, for på denne måten får hun ikke i seg hele måltider.
Leontine Skrevet 19. juni 2008 #2 Skrevet 19. juni 2008 Sånn holder min jente også på, hun er 3 mnd. Jeg bytter pupp når hun holder på slik, og tar en liten pause ved å putte smokken i munnen. Vet ikke hvorfor hun gjør det, kanskje fordi hun er ivrig og veldig sulten? Bruker også ammepute, men tror ikke det påvirker noe. Hun bruker bli bedre etterhvert, og får da spist. Enn om du pumper og gir litt melk på flaske først? Tenker at hun kaver fordi hun er sulten, og det kommer ikke fort nok? Vet ikke, men du kan jo prøve?
Gjest Bjørnen Collargol Skrevet 19. juni 2008 #3 Skrevet 19. juni 2008 Min jente på 5 uker har også en tendens til å holde på slik. Det er fordi hun har litt vondt i magen. Blir roligere dersom vi tar henne opp og dersom vi får henne til å rape eller prompe roer hun seg ned til puppen igjen. Vi skal ivei å få litt behandling på henne neste uke, kan komme inn hit og fortelle hvordan det gikk i ettertid :-)
Gjest Bjørnen Collargol Skrevet 19. juni 2008 #4 Skrevet 19. juni 2008 Min jente på 5 uker har også en tendens til å holde på slik. Det er fordi hun har litt vondt i magen. Blir roligere dersom vi tar henne opp og dersom vi får henne til å rape eller prompe roer hun seg ned til puppen igjen. Vi skal ivei å få litt behandling på henne neste uke, kan komme inn hit og fortelle hvordan det gikk i ettertid :-)
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 20. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 20. juni 2008 Hei, takk for svar. Jeg var hos helsesøster og legen idag med henne, og det viser seg at hun har en virusinfeksjon i det ene øret, og det kan forårsake slike problemer. Når de suger oppstår det trykk, som da kan gjøre vondt i øret hennes. Så, det er nok dette som er problemet. Ikke noe hyggelig, men det forklarer det ihvertfall. De anbefalte å prøve å amme henne i sittestilling, det skulle visstnok være mindre vondt. Får prøve det, men synes ikke akkurat det høres enkelt ut..
NinaCath Skrevet 22. juni 2008 #6 Skrevet 22. juni 2008 Godt at helsesøster kunne gi en grunn til at det var sånn. Råder deg til å oppsøke en fotsoneterapeut for å ta knekken på denne infeksjonen. Det skal nok bare ett par behandlinger til. En må faktisk ikke gå til det er over av seg selv. Jeg er selv soneterapeut, og har veldig god erfaring med behandling av små babyer. Lurer du på noe, så send meg en PM. Lykke til :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå