Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

vekta har stått stille de siste 3 ukene...er det noe å være bekymret for, eller bare glad?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke du skal bekymre deg. Barnet vokser som den skal, det er *du* som tydeligvis går ned i vekt. Samme skjedde meg med i 1. og 2. sv.skap, sto stille hele tiden, ikke opp i det hele tatt. Nå i denne sv.skap har jeg bare gått ned, men SF mål viser at babyen vokser som den skal.

Bare vær fornøyd du. :-)

Skrevet

Jeg har selv ikke gått opp noe siden jeg var uke 28,og da hadde jeg gått opp bare 4 kg...er nå 35 uker,og enda bare 4 kg...ikke hørt noe om at det var galt....

Skrevet

hørtes greit ut. jeg er i uke 32 (bim), har gått opp 5 kg. er veeeeldig fornøyd med det. men håper at det ikke går ut over babyen selvfølgelig.

Sist svangerskap gikk jeg opp 25 kg.

siden vekta mi er fryktelig høy i utgangspunktet, så håper jeg virkelig at jeg holder meg under 15 kg denne gangen.

Skrevet

tror du skal være gla! :P ville i allefall jeg vært, meeeeen den rykker stadig nærmere 110kg :( jeg som bare la på meg ca 6kg forgje gang!!! nå har jeg vel gått opp 10kg så langt!!! :\ på lørdag er jeg 30 uker på vei!! huttetu sier jeg bare....

Skrevet

Ingenting å bekymre seg over, babyen tar det den trenger av næring fra kroppen din uansett. Jeg har fått kommentarer fra flere familiemedlemmer som ikke har sett meg på en stund at jeg ser ut som jeg har slanka meg mens jeg er gravid, til tross for at jeg nå har lagt på meg syv kg. Så jeg håper på at babyen har tatt litt av overskuddet herfra og at jeg kanskje kan gå litt i minus når jeg begynner å amme.... Jordmor og lege er i hvert fall veldig fornøyd med at det ikke har blitt flere kg.

Skrevet

Ingen ting å bekymre seg for! Jeg er 33+5 i dag, og har bare lagt på meg 1,4 kg. Var på vekstestimering og babyen ble estimert til 2,4 kg, så den lider ingen nød!!! Er estimert til å bli 3,8kg til fødsel.

Men sørg for at du får i deg de vitaminene og mineralene du trenger.

Skrevet

Hvis sf målet stiger,så er det jo ingenting å bekymrer seg for ut fra babyen,men jeg tenker mer på det. Både lege og jm har sagt til meg at vi overvektige skal også legge på oss som alle andre,dette fordi babyen som regel tar det den trenger og da går vi i underskudd på næring og kanskje dermed også på energi. At vi må passe på å få i oss nok vitaminer,mineraler,proteiner osv,dette er ikke tiden for å slanke seg(ikke at jeg mener at du gjør det HI,sier bare hva de har sagt).

Selv er jeg vel der jeg var da jeg begynte svangerskapet,etter å ha gått ned noe til å begynne med. Jeg er litt slik at jeg håper at jeg får noen kilo til,slik at jeg har noe å gå på etter fødslene. Har vi underskudd på næring i kroppen,så blir heller ikke melken næringsrik og god for barnet. Melken er ikke mer næringsrik enn det vi klarer å gjøre den.

Vet du at du får i deg det du trenger i løpet av en dag og vekten står stille,vel da hadde jeg nok ikke vært så bekymret. Du kan jo snakke med lege eller jm om det på neste kontroll og høre hva de sier.

Skrevet

hei, takk for mange svar;)

Jeg spiser nok, og mere til..hehe;) Men jeg spiser mye salater for tiden, fordi jeg har ikke lyst på så mye annet. Men er både bønner og kikerter og diverse grønnt oppi, så jeg er ikke bekymret over det..

Jeg er nok bare overrasket på hvor lite jeg går opp denne gangen, i forhold til sist. Men denne gangene hadde jeg mye kvalme i begynnelsen som gjorde at jeg ikke gikk noe opp de 3 første mnd. Jordmor er superfornøyd med vekta mi, skal tilbake neste uke, så da får jeg høre hva hun sier. Hadde glukosebelastning ca uke 27, den var jo super. Så jeg er nok bare mye sunnere denne gangen enn sist...velger virkelig å tro det.

Men jeg har tross alt en god del uker igjen, så alt kan skje...

lykke til alle sammen;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...