Mrs. X Skrevet 19. juni 2008 #2 Skrevet 19. juni 2008 Ikke akkurat kjerringråd men hydrokortison hjelper i hvertfall.
(0_o) Skrevet 19. juni 2008 #3 Skrevet 19. juni 2008 Usjda, sikker på at det er soleksem du har fått? Kusina mi tok solarium og fikk et fælt utslett over hele kroppen visstnok pga bakterier (iflg legen). Jeg ville tatt meg en lang dusj og smurt meg inn med aloe vera eller en god after-sun som roer ned huden litt. Lykke til!
kvirrevirrevitt Skrevet 19. juni 2008 #4 Skrevet 19. juni 2008 Åååå! Føler med deg! Har akkurat blitt kvitt det ) Syntes ikke aloevera hjalp så godt som jeg hadde regna med (men det kan jo godt hende at eksemet hadde vært ENDA værre hvis jeg ikke hadde brukt det ;o) -Hvis du har plante kan du bare klippe av en bit og bruke geleen inni bladet. Ellers så er eterisk olje geranium GENIALT! Hjelper også for sønnen min som har eksem(atopisk) lavendel også funker bra. Lavendel selger de som regel på apoteket, ellers så må du vel på helsekosten for å få tak i geranium (eller her: www.myrra.no -rask levering) Ta noen dråper i litt olje (f.eks mandelolje -også på apoteket) maks ti dråper tilsammen i 20ml olje (sånn medisinskje til ungane er fin å måle med) Jeg ville foreslått seks dråper geranium og 5 lavendel i olja, jeg.. obs: geranium lukter ganske sterkt! -Men godt, da.. Ellers så er jo eurax kløstillende..
Kamomille Skrevet 19. juni 2008 #5 Skrevet 19. juni 2008 Ta deg en dusj, smør på hyrdokorison på de værste stedene og bruke en god bodylotion på hele kroppen! Allergipiller hjelper mot den værste kløen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå