Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Status: Jeg går til svangerskapskontroll hos jordmor, og er veldig fornøyd med det. Jeg har vært hos legen min 2 ganger for å få 50% sykemelding i forbinnelse med bekkenløsning. Har ikke betalt for hverken legetime eller time hos jordmor.

Her er casen: Var hos jordmor på tirsdag og vi ble enig om at jeg måtte gå opp til 60% sykemelding. Når jeg skulle bestille legetime, fikk jeg vite at min lege er på ferie, og hvem som var hans vikar. Jeg gikk derfor til vikaren. Hos han måtte jeg betale 160,- for timen. Det jeg lurer på er om det er riktig at jeg skulle betale for legetimen hos vikaren. Han sa at det kun er svangerskalpskontroll som er gratis. Synes det er litt merkelig jeg, for det betyr jo at hvis han hadde jobbet mer med meg, altså tatt en svangerskpskontroll, så hadde timen vært gratis. Mens siden jeg kun var inne hos ham i 10 min.kun for å få sykemelding, så måtte jeg betale. Henger ikke på greip.

Hva tenker dere andre? Vet dere noe om regelverket for dette? Skal ikke kimse på 160,- men synes det bare er merkelig og litt urettferdig at jeg skal straffes fordi min fastlege koser seg i karibien...

Fortsetter under...

Alle kontorller og legetimer i forhold til svangerskap skal være gratis, selv om det ikke er hos fastlegen din!! Så den timen du hadde skulle du ikke betalt for, jeg hadde klaget. Du blir jo sykemeldt fordi du er dårlig i forhold til graviditeten og da er det jo en kontroll på sett og vis! Har selv vert flere ganger til legen, senest i dag, der det ikke her noe med svangerskapskontroll å gjøre egentlig, men betaler ikke noe fordiom!!

Å få sykemelding pga bl kan jo ikke defineres som annet enn svangerskapsrelatert!

Legen min slo opp regelverket sist jeg var der, fordi jeg mente at jeg skulle betale. -Var da forkjøla og hostet mye. Han sa det at om jeg ikke hadde vært gravid hadde jeg sikkert tatt hostesaft og fungert ok på det, men siden man må ta spesielle hensyn når man er gravid mente han at også denne timen gikk under gratisbehandlinga...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...