Gå til innhold

Noen gravide som bruker melanotan her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

lurer sånn på om jeg skal prøve..er i uke 16...har så lyst til og være litt brun igjenn:)

Skrevet

Du er skikkeligt dum vis du bruker det, det er ikke forsket på i det hele tatt, å rekner med at det er nokså farlig for fosteret...

Blir litt som jeg har lyst å ta speed å stack men jeg gjør selvsagt ikke det under graviditet eller amme periode...

Skrevet

er det ikke melatonin det heter? isåfall er det jo helt idiotisk å ta dette,da bivirkningene er psoriasis!!!!!!!å det blir en ikke kvitt!

værden kan ikke være så skrudd at en vil sprøyte i seg ting spess når en er gravid,pga utseende!!!??

Skrevet

Melatonin er noe annet, det virker inn på søvnen, mange som tar det for å slippe jetlag blant annet...

Skrevet

Psoriasis som bivirkning? Nå har jeg hørt det også! man kan aldri få psoriasis som en bivirkning, uten at man har psoriasis i kroppen fra før, og det er det nok ikke alle som har, desverre. Jeg har psoriasis, og det finnes ting som forværrer den og gjør den mer hissig, men melanotan er ikke en av disse tingene. Men stress, dårlig kosthold og lite kalk forværrer den, mens olivenolje og melk gjør den bedre.

Skrevet

Altså, jeg mener ikke desverre at alle ikke har psoriasis i kroppen, for all del, dem som ikke har psoriasis er heldige synes jeg! for psoriasis kan vre et rent helvete! spesielt når d er kaldt og hele huden sprekker opp og klør! men jeg mener desverre for anonym her som påstår at psoriasis er en bivirkning man kan få av melanotan! dummeste jeg har hørt!

• 2 måneder senere...
Skrevet

Hei. Tok melanotan før. Tok di to første mnd jeg var gravid også fordi jeg ikke fant det ut før jeg var i uke 8. Legen sa han tvilte på at dette hadde skadet fosteret. Melanotan funker men man må ta en del sol i tillegg og får uønskede føflekker. har selv tenkt å ta melanotan etter fødselen siden jeg kun har opplevd positive virkninger ved å bruke det. ble knallbrun men jeg tog mye mer enn anbefalt. tok vel 3-4 kurer tilsammen både jeg og samboer og begge ble veeldig brune. Vi tog også større dose enn anbefalt for større virkning. Men vil ikke anbefale deg å ta melanotan mens du er gravid ettersom det ikke er forsket på om det kan skade fosteret. Men melanotan er hormoner så vil ikke tro det er så farlig for en selv som folk vil ha det til.

Skrevet

Kjære kjære deg Bergitte.

Å ta hormoner KAN være noe av det aller verste man kan gjøre mot kroppen sin, det kommer litt an på hvilke hormoner man tar og i hvilken situasjon. Hormoner er signalstoffer som styrer hele maskineriet i kroppen. Å tilføre hormoner man ikke trenger kan føre til store forskyvelser i et veldig finjustert system, da enkelte systemer vil slutte å virke om kroppen ikke trenger å produsere stoffene selv, og dermed vil man utvikle mangelsykdom den dagen man slutter å ta hormonet.

Blir helt skremt av at folk inntar noe som man nesten ikke vet noe om virkningene av. Man vet ikke langtidseffektene og man aner virkelig ikke om det kan være skadelig for foster, som du jo selv sier. Men hormonet forstyrrer en veldig sentral del av reguleringen (MSH) og virker inn på stoffer som skilles ut av hypofysen. Det er et område i hjernen som er ansvarlig for nesten all hormonregulering.

Vent nå på flere studier før du tar dette stoffet, det skal være fler som forsker seriøst på det, og kanskje det til og med vil vise seg å ha medisinsk verdi, og slett ikke være farlig.

Men frem til det ville jeg hatt i bakhodet at du kan risikere å ødelegge systemer i kroppen som ikke vil kunne gjenopprettes igjen. Det er ingen som vet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...