snart tvilling-mamme Skrevet 19. juni 2008 #1 Skrevet 19. juni 2008 Sitter her å bekymrer meg....helt alene;( Hadde en slitsom dag i går, og i dag har jeg skikkelig magevondt. Krampeaktig, men ganske høyt opp i magen. Er 25+1 uker på vei i dag. Har ei datter på 11 år fra før, og når jeg skulle ha henne, hadde jeg vannangang i uke 26. Redd d ska skje på nytt! Men... Andre med erfaringer med magesmerter her? Trenger jeg å bekymre meg? Kommer i ett sett, men gamske uregelmessig. Kynnere merker man vel mest nederst i magen.....eller??? Forresten kjekt å være inne her å følge med på temaene. Føler meg som førstegangsfødende igjen, i og med d er så lenge siden sist..hehe!! Håper alt står bra til med jentene inni den STORE magen min hvertfall;)
phantomet Skrevet 19. juni 2008 #2 Skrevet 19. juni 2008 Om du er veldig bekymret ville jeg tatt en telefon til føden event. svangerskapspol. og hørt hva det kan være. Kanskje har de en god forklaring som beroliger deg, eller så får du komme inn til en sjekk. Selv har jeg vært plaget periodevis med vondter ala kramper eller knivstikk... Det har enten vært nederst i magen, eller rett opp under ribbena. Dette fikk jeg vite ikka var noe farlig, men at det var de indre organene og tarmene som ble dyttet rundt pga bevegelser og dårlig plass... Og om jeg ikke husker feil, var det da jeg var rundt 26 uker at det startet for meg også... Mye aktivitet og action anbefales ikke... Sakte modus, og god tid er lurt, men det er vanskelig å gjennomføre... Jeg er nå fullgått 34 uker. Lykke til!
nr 3 eller 3 og 4?? Skrevet 19. juni 2008 #3 Skrevet 19. juni 2008 Uff.... føler med deg mht bekymringer... Vet ikke om jeg kan hjelpe deg så veldig mye... har aldri vært gravid før selv... Har av og til noe magesmerter øverst i magen, rett nedfor mellomgulvet.. men det har gått over etter ei lita stund. Det kan så ha gått flere dager før jeg har fått d igjen. Jeg har kynnere av og til. Da blir magen min kjempehard og jeg kjenner på en måte litt ekstra tyngde nedover mot bekkenet, men ingen smerter. Er selv i uke 25 + 5 i dag og venter også tvillingjenter Tror jeg ville kontaktet lege/jordmor hvis smertene kommer så ofte selv om de er uregelmessig. Kanskje spesielt når du hadde vannavg. med din datter i uke 26. Det er bedre å kontakte lege/jm en gang for mye enn en gang for lite. hm... du blir vel betraktet som førstegangsfødende når det er 11 år siden forrige fødsel... tror jeg...:O/..... Er du noe hoven i bena? Økt kvalme? Svimmelhet? Hodepine? Håper du får hjelp for situasjonen din.... Masse lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå