Gå til innhold

Ang sovevogn i barnehage...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Noen barnehager legger kun opp til utesoving hvor foreldrene må ha med vogn selv. Jeg synes det gir et snevert tilbud, for noen vil jo at barna sover inne. Og jeg synes også det er barnehagens oppgave å sørge for senger og sovevogner til barna.

Ring barenehagen og hør hvordan de praktiserer det hos dem.

Fleste barnehager der sover barna ute i vogn som en har med ja. Datteren min begynner i bhg til høsten da hun vil være nesten 2 år. Hun har heller ikke likt å sove i vogn. Dette har jeg tatt opp med bhg og de har sagt at de vil prøve å la henne sove ute i vogn, men går ikke dette så kunne jeg ha med reiseseng så hun kunne sove inne.

• 2 uker senere...

ser det er veldig individulelt fra bhg til bhg. jeg trodde jeg måtte kjøpe vogn til 2 åringen som skal bytte bhg, men viser seg at alternativt kan barna sove inne på små campingseng-lignenede senger. da velger jeg det ihvertfall. snuppa som kommer snart, skal overta vognen til storebror.

ofte kan det med utesoving være enklere å gjennomføre i bhg da. sønnen min hadde bare sovet i vogn når jeg var ute og trillet, siden vi bor i i 4 etg så har jeg aldri hatt muligheten til å legge han i vogn ute alene. regnet med det ville bli styr å få han til å sove i vogn i fam.bhg han begynte i da han var året, men gikk helt fint fra sørste stund det. der ser de jo at de andre ungene gjør det samme.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...