Gå til innhold

Mista for 3 gang. Venter no på utredning.

Ronja-73

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da var det slutt allerede i veke 8 denne gang. Har gått å vert engstelig lenge og når det begynte å blø skjønte eg at det ikkje gjekk denne gang heller. Er no 1 veke sidan eg tok tablettene her heime. Er ikkje så kjekt nei. Har mista heilt energien her eg.

Venter no på utredning. Dei sa det var ca 1 mnd ventetid, kanskje noko lengre no pga ferie. Dere som har vert gjennom dette. Tar det lang tid etter utredinga før dere fekk svar på prøvene?

Legen eg var til på mandag sa vi måtte berre prøve igjen sjølv om dei holdt på med utredning. Trur ikkje eg vil prøve igjen før etter vi får svar. Orker ikkje gå her å vente på at det skal gå galt igjen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først må jeg bare si hvor trist jeg syns dette er for deg! Har også mistet tre ganger, siste gang for snart en mnd siden. Skjønner godt den følelesen av at all energi er borte... Ta vare på deg selv, så kommer den tilbake!

Jeg fikk klar beskjed fra gynekologene på sykehuset her i Tromsø at de anbefalte IKKE at en ble gravid før eller under utredning. Det er fordi blodprøvene skal ha normalisert seg, det tar 6-8 uker etter en abort. Dessuten velger de noen ganger å gjøre en hysteroscopi (kikker inn i livmor), og da må en ikke være gravid. Det samme har de sagt på Rikshospitalet.

Så vi venter på plass der etter sommeren. Har heller ikke lyst til å bli gravid igjen nå med det samme, det tror jeg ikke psyken min klarer...

Uansett - masse lykke til, krysser fingre for oss begge!

Skrevet

Hei! Jeg er i samme båt som dere, mistet 3 ganger i MA. Dette sliter veldig på, men det er viktig at vi har håp og tro. VI SKAL klare dette.

Jeg hadde min første utredningstime for to uker siden, har enda ikke fått noe svar.. sitter nesten på telefonen hele tiden... hehe.

Jeg fikk ikke noe inntrykk av legen at det var noe "farlig" å bli gravid under utredningen, da skulle jeg få tilbud om tidlig ul og skulle bli følt godt opp. Men har forstått det sånn at det er ulik praksis blandt legene i vårt langstrakte land. Det jeg er mest opptatt av nå er å høre med de som HAR vært i denne situasjonen, men som har fått det til med eventuelle medikamenter.. hva har de brukt, hvor lenge.. etc. etc. Dette vil jeg da formidle videre til gyn og spørre om dette er noe jeg kan få.

Jeg gir pokkern meg ikke opp, SKAL ha en baby jeg:)

Stå på jenter, dette skal vi klare:) Uansett hvor humpete veien er. Tenk på hva vi ender opp med til slutt. Det er den tanken som holder meg oppreist:)

Skrevet

Nei, vi gir ikkje opp dere!

Snakka med ei venninne som bur i Oslo i går og ho har mista 4 ganger og har fått utredning. Ho sa det tok lang tid før resultatene kom. Hos henne fann dei ikkje noko grunn, men no er dei gravide og er kommet nesten halvveis. Ho har fått tidleg UL- oppfølging denne gang. Så ho hadde som filosofi at før eller seinare måtte det gå for dei også, berre dei prøvde nok ganger.

Eg trur eg må vente til eventuelle resultater fra utredingen er kommet før eg starter påan igjen. Det tar på humøret og psyken hos oss begge. Hadde på følelsen forrige gang (etter MA nr 2) at dette ikkje kom til å gå om vi prøvde 3 gang, og det fekk eg jo rett i. Denne gang fekk eg blodfortynnande og tidleg UL oppfølging, men hjalp ikkje det heller. No mista eg jo enda tidlegare enn dei 2 første og det kom av seg sjølv. Håper berre eg får brev i posten snart om time slik at eg har noko handfast å se fram mot.Da veit vi liksom at det er satt i system og at vi er litt nermare.

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei du

Trist aa hoere at det ikke gikk bra denne gangen heller. Jeg har selv mistet 3 ganger og naa er det nesten at jeg ikke har lyst til aa proeve igjen. Blir lei meg hver mnd jeg ikke er gravid men livredd hver gang jeg er det saa jammen ikke lett. Jeg har vaert paa utredning, gikk litt privat og litt til legen paa ullevaall. De fant ingenting galt. Var gjennom en hystroskopi ogsaa men de kunne ikke se noen feil.

Det jeg ble bedt om var aa fortsette aa proeve og saa ble jeg gitt resept paa pergo(selv om ikke det er bevist at det skal hjelpe men mange som har lykkes med det)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...