Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som brukte dette selv, hvordan sitter de?

Var på apoteket i dag og fikk meg støttestrømper.

Målene var midt i mellom to størrelser, så betjeningen mente jeg burde ha den største av de. Men synes ikke de sitter noe bra. Eller, de sitter som strømper flest, men de strammer ikke så mye. Skal de ikke stramme og holde inn?

Skrevet

venninnen min kjøpte slike pga åreknuter, og hun klager over at det hele tiden sklir ned. Hun hadde fått beskjed om at de skulle sitte som stay-ups, men de bare "ruller" ned. Hun fikk et tips om å lime de på, hver dag (noe jeg for min del synes høres ekkelt ut)

Skrevet

Åh, det var dumt av dem og anbefale de største! Støttestrømper skal være stramme.. hvis du kan ta de på uten og "slite" litt etter 3-4 gangers bruk så er de for store. Vet ikke om du har knestrømper eller de som går til lårene. Min erfaring er at de som går til lårene (med sånn silikongreier som gjør at de skal henge oppe) er de beste. De har en tendens til å utvide seg helt på toppen etterhvert, men da kan man ta en sikkerhetsnål og stramme til igjen..

Når man tar på støttestrømper skal det være litt vanskelig å få dem over ankelen -og også å dra de oppover benet. Det letteste er å ta dem på før du har stått opp, altså mens du ligger i sengen. Da er bena slankest :)

Må få kjøpt meg noen som går til lårene nå jeg også - knestrømpene mine er altfor store! :)

Hilsen ei som har vært vikar på et gamlehjem med fullt av støttestrømpebrukende damer :)

Skrevet

Hei. Jeg har knestrømpene. De sitter bra og holder seg oppe, bare syns de var litt for behagelig..hehe.

Må knote litt for å få de på, men når de først er oppe syns jeg ikke de strammer noe.

Ser på pakken nå at det finnes forskjellige "nivåer" av press i tillegg, og jeg har den "letteste" strømpen.. Aner ikke detta her jeg, trodde de på apoteket gjorde.

Skrevet

Mine støtte strømper sitter som støpt. Kjøpte de på apoteket. Sitter stramt opp hele leggen. Du skulle nok ha tatt den minste, for de utvider seg jo. Men det er jo ikke lett å vite første gang. Jeg har kun brukt de som går til knæra. Husk at støttestrømper egentlig kun skal brukes en dag om gangen og så vaskes. Vet at mange har bare et par og bruker de derfor flere dager etter hverandre. Et lite tips er å bare legge de litt i vann og såpe. Så bare skylle de og henge de opp på kvelden. Da er de somregel tørre på morgenen igjen. Og har fått tilbake sin passform.

Skrevet

Jeg anbefaler JOBST travel socks, kjøpt på Apotek1. De når til knærne, holder seg oppe hele dagen og er stramme. Jeg har size 1, og var også midt mellom størrelser, men valgte den minste av de. Absolutt veldig fornøyd:-) Nå hørtes jeg ut som jeg er selger av disse... hehe;-)

Skrevet

Var på apoteket i dag og fikk byttet de. Når jeg sa de ikke strammet noe svarte hun bare "nei, man skal jo ikke kjenne noe".

Ba om mindre uansett, virker mye bedre :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...