Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Er ny og nysgjerrig. Er ikke fremmed med tanken på å bli mor med hjelp fra Danmark. Er for tiden i en prosess med meg selv for å avgjøre om dette er et alternativ for meg. Jeg er singel og heterofil.

Har donorklinikkene i Danmark noen form for ekskluderingskriterier, med andre ord; er det kvinner som ikke blir godkjente for å kunne motta sæddonasjon?

Tamsin

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri hørt noe om, men ring og hør feks.

Jeg hadde selv en timelang samtale med Stork, der de spurte og gravde om min person. Medisinske og om det psykiske.

Kan nok tenke meg at om man har stor psykiske eller medisinske problemer at man kanksje kan bli ekskludert.

Men det beste er nok å ringe og høre, hvis du synes det er flaut kan jeg gjøre det for deg, men da må du evt. fortelle meg av hvilken grunn du er redd for at du vil bli ekskludert.

Siden du er relativt ny her kan du gjerne gå inn å lese bloggen min - om min vei til å bli mor, og tanker bak - man begynner helt nederst og leser opp.

Stork: (+45) 32 57 33 16

Skrevet

Hei.

Jeg har aldri hørt om noen her som har opplevd å bli ekskludert. Så jeg vet ikke helt hva du mener.

Jeg har brukt:

://www.nordica.org/et.

Skrevet

Takk for hyggelig respons!

Jeg bare syntes det hadde vært forferdelig og ydmykende etter å ha bestemt meg (og begynt å glede meg) for så og ikke bli godtatt som donermottaker. Uff, hva gjør en da....?

Jeg har hørt en del skrekkhistorier fra bekjente, som jeg opplever som nydelige omsorgspersoner, har blitt avvist som adopsjonsforeldre. En av partene har hatt migrene. Uten å vite nok om disse prosessene synes jeg dette virker noe strengt.

For noen år siden ble jeg utsatt for en alvorlig ulykke på jobb. Det har vært mange år med smerter og behandlinger. Jeg er betydelig bedre, og holder jeg meg unna aktiviteter som virker provoserende på tilstanden er jeg tilnærmet smertefri. Jeg er for tiden tidsbegrenset ufør pga. det overnevnte.

Jeg er 38 år, blir 39 om ikke så lenge. Lysten på en liten en vokser, og tiden som fertil begynner å renne ut....

Tamsin

Skrevet

Jeg kjenner ei som har CP. Hun ble gravid via Stork.

Jeg ble selv slått ned og var syk i over et år etterpå. Hadde migrene og flere brister i hodeskallen. Da jeg ble gravid via Stork så tålte jeg ikke lavtrykk eller sterke lyd/lys-inntrykk.

Det var nok ikke det jeg la mest vekt på å fortelle om i journalsamtalen, mest fordi jeg ikke anså det som relevant siden jeg var på bedringens vei. Nå er jeg stort sett helt fin igjen, og det er ikke noe problem å ta seg av barnet vårt.

Jeg kjenner også ei som har en sykdom som gjør henne veldig fort trett og sliten. Hun har også fått barn via Stork.

Tror de lar mye være opp til den enkelte å bedømme hva de kan takle og ikke.

Skrevet

Tusen takk for innspillet. Dette var virkelig beroligene! Og inspirerende....!

Tamsin

Skrevet

Hei!

De danske klinikkene ønsker en generell medisinsk vurdering, jeg snakket med nordica for 2 uker siden ( skal selv dit i august) og etter hva du beskriver tror jeg det ikke skal være noe problem. Men ring og hør! PS. jeg skal ha mitt andre donorbarn og jeg er yngre enn deg, så du bør ikke vente for lenge.

Uansett, lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...