Gå til innhold

baderomsinnredning- vil ha svar hos mange

Anbefalte innlegg

Jeg og sambo er litt uenige, vi holder på å sette skap og skuffer på den nye baderomsinnredninga vi fikk i dag(hadde blitt så mye dyrere om de skulle gjort det for oss). Men hvordan er håndtak og sånn?

På skuffene må jo håndtakene ligge, men er det finest om de står eller ligger på skapene?

Jeg mente de måtte ligge, men ble usikker når sambo sa de måtte stå.

Altså ligge= vannrett og stå= loddrett.

Har runde håndtak på det andre badet, og egentlig alle bad jeg har hatt før, så jeg vet ikke hva som er vanlig. Husker jo ikke hvordan de jeg har vært hos har det, da det ikke er akkurat det jeg vanligvis ser etter på et bad.

Fortsetter under...

Hos oss ligger de på skuffene og står på skapene. Men det er i hovedsak fordi skapdørene går mot vegg, og hvis de skulle ligget hadde de tatt hele skapdørens bredde og da hadde ikke skapdøren gått an å åpne helt opp. Så derfor må de stå, og på den siden av døren som ikke er nærmest veggen :o)

Praktisk sett er det vel best med stående håndtak på skap, hvis håndtakene er lange er det mulig å gripe flere forskjellige steder på håndtaket, og med et godt grep. Hva som er finest, er en smakssak, selv er jeg enig med deg, spesielt hvis det er skuffer rett over skapene. Dere kan jo montere dem på skrå, som et kompromiss! Eller kjøpe knotter i stedet, så slipper dere problemet;)

Annonse

Hehe, har allerede montert på skuffene, tror ikke det er noe alternativ å montere på skrå.

Er ikke skuffer rett over/ unde skapene, er skuffer på ene sia av vasken, dobbeltskap under vasken, og langskap på andre sia av vasken. Overskap over der hvor skuffene er, men mellomrom mellom.

Er utrolig dårlig å forklare,men du forstod sikkert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...