lioness* Skrevet 18. juni 2008 #1 Skrevet 18. juni 2008 Flere...? Fikk brev forrige uke om at prøvene til mannen viste nedsatt motilitet, ikke "noe nedsatt" eller "litt nedsatt", neida, i brevet var det tydelig et dobbelt mellomrom mellom "viser og "nedsatt" .- vi er overbeviste om at legen har klippet ut et modererende ord i mellom der. Huffa meg Hva gjør dere andre som er i samme situasjon? Vitaminer?? Har det hjulpet? Akupunktur? Tviler egentlig på at jeg får lurt mannen til å gå med på det men. Annet? Jeg er på en måte glad det ikke er meg det er noe i veien med, da er "ovnen" i hvert fall i orden dersom kvaliteten skulle bli bedre igjen eller vi kommer i gang med prøverør! Noen som er spontant gravide til tross for dårlig svømmekvalitet?
mamamia Skrevet 19. juni 2008 #2 Skrevet 19. juni 2008 Vi har også fått dårlig testresultat tilbake nylig. Trodde ikke det var mulig da vi har fått to barn tidligere (5 og 7 år) uten noen problemer med å bli gravide. Nå har vi mistet helt motet. Jeg fyller 37 snart og har derfor ikke turt annet enn å la legen sedne inn en søknad til ivf hos riksen, så vi ikke skal oppleveat det er for sent hvis det viser seg at vi ikke får det til igjen selv. Det er noen mnd. ventetid og vi holder på som normalt i håp om at det skal sitte av seg selv som et mirakel på tross av testens tydeligepessemisme. Vi lurer jo på om kvaliteten hans har vært den samme (dårlige) hele tiden og at vi bare har hatt veldig flaks de andre to gangene. Eller om den har forringet seg i det siste. Det får vi jo aldri svar på. Kjenner også at det var godt å få vite at det ikke er noe galt hos meg. Men den gleden varte ikke lenge da jeg kjenner at vi er anhengige av at vi begge fungerer like godt skal det bli et vellykket resultat av vårt inderlige ønske om ett barn til. Håper på mirakel...
Gjest Skrevet 20. juni 2008 #3 Skrevet 20. juni 2008 Zink og Selen skal være bra å ta for sædkvaliteten. Jeg klarte å lokke min mann til å ta akupunktur også Han var ikke lett å lure med han heller, men det gikk likevel.
lioness* Skrevet 22. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 22. juni 2008 Kjør på! Synes dere gjør det rette i å søke om prøverør. Det er bare å komme i gang, man må vel vente litt før man får startet opp også. Håper dere lykkes, Vi måtte vente i tre mnd og ta en ny prøve vi, før vi får sende søknad om prøverør.... jeg kjenner at det er tre LANGE måneder!
lioness* Skrevet 22. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 22. juni 2008 Hadde vitaminene eller akupunkuren effekt? Om dere har tatt nye prøver eller evt blitt gravide?
Gjest Skrevet 23. juni 2008 #6 Skrevet 23. juni 2008 Det er vanskelig å si, men ved vårt ivf-forsøk i april fikk vi ut 6 egg og 5 av dem ble befruktet (og alle fortsatte å dele seg videre). Sammenlignet med første ivf-forsøk da han verken tok vitaminer eller gikk til aku er det myyye bedre, da fikk vi ut 5 egg, og kun 2 ble befruktet. Dessverre mistet jeg 14 dager etter innsetting i april, og har nå vært tilbake på klinikken og hentet ut 2 av eggene i et fryseforsøk. Er på RD 5 i dag, så jeg krysser fingrene for at det ikke ender med en ny SA.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå