Gå til innhold

Langvarig senebetennelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg gått med senebetennelse i armen, albuen, i ca 3 mnd. Går til fysio og får "sjokkbølgebehandling". Synes ikke jeg er blitt noe bedre, har vært totalt til 6 behandlinger nå (3 med ultralyd+ varme og 3 med sjokkbølge) føler nesten jeg er blitt værre:( Har vært sykemeldt 1 mnd. nå og begynner å bli LEI!!! Er det noen andre som sliter med det samme? Hvor lang tid kan det ta før det blir bra? Begynner å bli sprø, jeg:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hatt i tre år nå. I begge skuldrene, har noen ganger bare lyst til å ta av øvre del av ryggen, men det går jo ikke :/

Skrevet

Akupunktur hjalp mannen min godt! Hadde betennelse i begge armene!

Skrevet

Jeg fikk konstatert tennisalbue for 4-5 år siden (altså betennelse i senefestene på over- og undersiden av albuen). Da fikk jeg først kortisonsprøyter hos legen, så gikk jeg til samme fysiobehandling som du har, men i tillegg fikk jeg noen styrkeøvelser for underarm og håndledd av fysioterapeuten for å styrke håndledd og underarm slik at belastningen på senene (eller noe i den duren) ikke skulle bli like stor. Tok laaang tid før jeg ble sånn passe bra igjen; kjenner det av og til nå også, men bare bagatell i forhold til hva det var. Styrkeøvelsene var jeg ikke så flink til å fortsette med, men de hjalp veldig i kombinasjon med den andre fysiobehandlingen for meg virka det som...

Skrevet

Mamma'n til Emil:)

Hva sa lege og fysio til deg om å holde armen i ro? Er jammen ikke lett å holde armen i ro med to små barn.... Var du sylemeldt lenge?

Ser akupunktur blir nevnt også, men kanskje lurt å avslutte fysiobehandling da?

Skrevet

Hørte en som drev med IMS-akupunktur som hadde en teori om at senebetennelse som varer over 3 mnd som regel hadde en forklaring et annet sted i kroppen. Han mente tradisjonell behandling på denne typen senebetennelse var bortkastet. Da måtte en begynne å lete etter andre og mer komplekse årsaker.

Vet ikke jeg, men tenkte jeg skulle nevne det.

Skrevet

Hatt senebettenelse i armen i noen år nå, håndleddet. Fikk det av den forrige jobben som ikke var godt egnet for slike plager, vaskejobb. Var sykemeldt innimellom når jeg var ille plaget. Gikk til manuell terapeut og gjorde øvelser, ble bedre av det så jeg kom meg tilbake i jobb. Etter en stund byttet jeg jobb til kundeservice og masse bruk av datamaskin. Ikke det beste arbeidet, men noe bedre.

Merker ikke så mye til det nå, fordi jeg ikke bruker armen på den måten så jeg belaster den senen.

Skrevet

Akkurat i perioden etter kortisonsprøytene var det ikke snakk om at jeg klarte å bruke armen noe særlig i det hele tatt... Fysio sa ikke noe spesielt om vanlig bruk av armen, men fikk ikke overanstrenge sånn i forhold til trening (spilte MYE tennis, derav tennisalbuen...) og prøvde å ta det litt rolig i forhold til for mye notatskriving i forelesninger, ble flittig bruk av kopimaskin. Var student på den tiden, så jeg fikk ikke noen sykemld, men mellom 1-2 mnd etter kortisonsprøytene var armen litt "dau". Skjønner veldig godt at det ikke er noe lett å holde armen i ro med to små barn!! Huff, ikke noe moro... Har du fått styrkeøvelser til håndledd og underarm som du gjør??

Skrevet

Må legge til at smerter var det jo en god stund etterpå, men ikke så mye at det hemmet meg veldig... Litt plagsomt til tider, men nå er det sjelden jeg merker noe til det. Spiller tennis igjen og det har gått fint:) Men tar lang tid før man blir kvitt, og noen blir jo ikke helt kvitt det uansett...

Skrevet

Eneste øvelse sier jeg skal gjøre, er å tøye godt. Strekke ut senen.... og etter den sjokkbølgebehandlinga skal armen holdes veldig i ro i 2 dager. Får ikke tøye en dag da....

Skrevet

Ok... Ganske annerledes enn hva jeg gjorde hos min fysio... Da var det ultralyd og sjokkbølge (ga seg etter hvert med ultralyden og hadde bare sjokkbølge ettersom jeg husker), så skulle jeg gjøre de styrkeøvelsene for håndledd og underarm og deretter skulle jeg tøye godt... Alt dette var i løpet av behandlingstimen den dagen. Høres jo veldig ut som du har det samme jeg hadde og da er det jo litt rart at det behandles såpass forskjellig?? Skulle gjerne ha forklart øvelsene for deg, men jeg vet jo ikke om det vil hjelpe eller forverre siden du har fått beskjed om at armen skal være så i ro...

Skrevet

Jeg lurer på om jeg må bytte fysio!! Det eneste han gjør med meg er den sjokkbølga, og hadet! Ikke noe øvelser eller tøying der. Det gjør jeg hjemme!! Hmmm!!!

Skrevet

Akupunktur ble min redning iallefall. Lykke til og god bedring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...