Anonym bruker Skrevet 18. juni 2008 #1 Skrevet 18. juni 2008 Jeg har brukt truxal 15mg 15mg 30mg daglig. Helt grei medisin. Litt små trøtt første 14dagene men nå etter 2mnd er jeg fornøyd. Men skulle gjerne ønske det var litt bedre virking på dem. Angsten er ikke riktig helt borte. Merker selvfølgelig bedring. Tror egentlig dosen min er littt lav men fastlegen mente jeg skulle avvente til etter jeg hadde vært hos psykolog. Noen som går på truxal og hvilken dose bruker du eventuelt?
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2008 #2 Skrevet 18. juni 2008 Jeg har brukt Truxal, men aldri på permanent daglig basis. De virker jo ganske kjapt, så slik jeg har brukt dem har det vært ved behov, når jeg kjente eskalerende urolighet i kroppen. Uansett, slik medisin hjelper ikke på noe annet enn symptomer, aldri på selve "sjukdommen". Målet ditt bør være en god samtaleterapaut, evt gruppeterapi. Da har du i det minste en sjangs for å bli kvitt hele problemet. Jeg gikk i gruppeterapi i til sammen 5 år, og er nå frisk som glad fele. :-)
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2008 #3 Skrevet 18. juni 2008 Du står nå riktignok på den laveste dosen, da. Vi har pasienter på jobben som står på 50 mg x 4 per dag, og enkelte som får 100 mg x 4. Det er jo et mye bedre alternativ enn å bruke benzodiasepiner (som er mye mer avhengighetsskapende). Det er viktig som hun over her skriver, at du får terapi for angsten i tillegg. Truxal er symptomlettende og fungerer fint som krykke mens du får hjelp med kjernen av problemet.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2008 #4 Skrevet 18. juni 2008 har ikke gått på truxal selv, men moren min fikk det for å bruke ved behov da søsteren min døde. hun var veldig fornøyd og følte det hjalp mye mer enn sobril og vival. høres ut som om dosen din er for lav for deg, men sammtidig har fastlegen din ett godt poeng at du bør vente med å justere den til etter du har vært hos psykolog. håper du får hjelp til å finne riktig dose som passer deg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå