Gå til innhold

Foranliggende morkake

Gullblomst

Anbefalte innlegg

I dag har vi vært på den ordinære ultralyden i uke 18.

Der så vi en perfekt liten krabat, som mest sansylig er en gutt. Han var utrolig aktiv, og lå i vanskelig posisjon, så sikker er vi ikke, men vi innstiller oss på gutt nå :)

Mannen er utrolig stolt!

Legen sa at jeg har morkaken liggende foran og nedsunket. Dette er vist ikke helt bra, men den kan flytte på seg lenge før fødselen, og da er alt greit.

Eneste bakdel akkurat nå, er at det kan ta litt lengre tid før vi får se spark utvendig, siden morkaken ligger som en buffer foran.

Ellers alt vel :)

• 4 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg har også foranliggende morkake. Har gått helt greit og de mener nå at den ikke ligger i veien for vanlig fødsel. Men som du skriver så kan det ta lang tid før man kjenner noe liv... Jeg kjente knapt noe før i uke 22. Selv når jeg var på UL og vi så at hun sparket skikkelig så kjente jeg ingenting! Veldig rart. De sa at morkaka kunne fungere som en skikkelig støtdemper. Så til tider har jeg vært litt engstelig da jeg har kjent veldig lite. Men er nå i uke 36 og har innfunnet meg med at det aldri blir skikkelig kickboksingfight der inne. Men jeg kjenner noen spark og liff flytting rundt hver dag :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...