Gå til innhold

de berømte bringebærbladkapslene

Anbefalte innlegg

Noen som vet når man tidligst kan begynne å ta dem!? Vet ikke helt om jeg fikk full effekt sist gang siden jeg fødde en mnd før tiden!! måtte vel sy opp til 12 sting eller noe på utsiden!! husker ikke helt, men å sy det svir litt selv om dem bedøver litt først!!!

Fortsetter under...

Jeg leste et sted om at man skulle slutte med omega3 tilskudd når man begynte med bringebærkapsler, fordi omega3n virker oppstrammende mens man ønsker å oppnå det motsatte med bringebæra.

Noen som vet om dette stemmer?

Jeg tar multivitaminer med omega3 og tenker starte med bringebærkapsler. Greit å vite om jeg bør slutte med multivitaminene, så ikke vinninga går opp i spinninga :)

Annonse

Må bare spørre, det var noen som sa at de også virket inn på å få livmora tilbake til seg selv etter fødsel, men det vil jo isåfall være en oppstrammende effekt, vil det ikke? Blir litt forvirret rundt all infoen om kapslene. Kjøpte idag så de skal ihvertfall prøves!

Tror ikke du bør slutte med omega3, det er jo veldig viktig, og nærmest det eneste jordmor spør om hver gang jeg er der.

Det jeg har lest om bringebær er at det både skal være avslappende, men også at det styrker livmoren før fødsel.. Kanskje så den blir mer spenstig da? Elastisk men sterk? :)

det samme sa min jordmor. Hun ville derfor anbefale meg å vente til uke 37 hvertfall, siden det er uenighet i om de kan fremskynde fødsel eller ikke. Noen sier ja, andre sier nei. Hun tenkte da på premature rier, ikke vits å ta noen sjanse.

Anbefalte heller å smøre med jordnøttolje, da jeg tenker mest på pillene pga revning. Så jeg har ikke helt bestemt meg om jeg skal fortsette å ta de, og smøre samtidig, eller kutte de ut.

• 2 uker senere...

Annonse

Går det an å drikke det som te også?? Bringebærblad-te??

Jeg har kjøt Weleda fødselsforberedende olje, skal smøre/massere den inn nedi der. Skal gjøre huden (mellomkjøttet??) mer tøyelig, og hjelpe mot rifter.

Skal innom en helsekost i morgen og spørre om bringebæra;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...