EnLitenPrins Skrevet 18. juni 2008 #1 Skrevet 18. juni 2008 Skal snart i bryllup, men har ikke epiling på hva jeg skal ha på meg ! Er redd for og være for pyntet, er redd for og være for lite pyntet...
togutter-08og10 Skrevet 18. juni 2008 #2 Skrevet 18. juni 2008 Det pleier ofte å stå antrekk på invitasjonen. Galla: veldig pyntet, kvinnene lang kjole og mennene smoking og kjole og hvitt. Mørk dress: mennene mørk dress, kan også bruke smoking damene pen pyntet kjole. Bunad Står det ikke antrekk så kan man være litt lettere pyntet, men minimum kjole til damer og lys/ mørk dress til mennene. Står det ikke noe på invitasjonen hadde jeg gått for mellomtingen, mannen i mørk dress (det blir aldri helt feil) og du i kjole, helst nedenfor knærne, høye heler og så pyntet som du føler deg vel med. Hør med brudeparet, venner om hva de skal ha på seg.
Gjest Skrevet 18. juni 2008 #3 Skrevet 18. juni 2008 Det kommer jo litt an på hvor godt du kjenner de som skal gifte seg.. Er det nær familie eller en god venn/venninne, syns jeg godt man kan være litt "stiv-pynta".. Et tips er jo at du kan ha en litt "alminnelig" penkjole, og heller supplere med masse tilbehør. Blir du overpynta da, er det jo bare å ta bort litt pynt.. Tror det er bedre med for mye enn for lite=)
♥Dumle♥ har tre søte små♥ Skrevet 18. juni 2008 #4 Skrevet 18. juni 2008 Jojo79 Bare lurer på hvorfor du mener nær familie og god venninne skal/kan pynte seg mer enn andre? Trodde alle skulle/kunne pynte seg like mye selv om de ikke er i slekt med brudeparet,eller god venninne o.l. Når jeg skal i bryllup,setter jeg alltid opp håret hos frisør,blir sminket ,legger av og til negler og har på meg den fineste kjolen jeg har,og litt smykker som står i stil til kjolen. Jeg "stivpynter" meg selv om jeg ikke er i familien til brudeparet. Svart har jeg brukt flere ganger,fordi jeg har en finkjole som er svart.
Gjest Skrevet 18. juni 2008 #5 Skrevet 18. juni 2008 Mulig det er vanlig der du er fra, men her hvor jeg bor så er det ikke så vanlig å stivpynte seg når man skal i bryllup til fettern til naboen til mannen din. Det er mer vanlig at man kjøper 3000-kroners-kjoler og bruker en formue hos frisør med sminking i et bryllup til noen man har et personlig og/eller nært forhold til.. Er det noen som står meg nær, investerer jeg nemlig litt penger i det, men er det kollegaen til mannen min som jeg har hilst på en gang, så gidder jeg ikke bruke det lille jeg har av penger på frisør og sminkør. Mange jeg kjenner bruker bunad også. Det er det jeg mener med at det er mer naturlig.. Sier ikke at noen ikke er "verdt" å pynte seg for, men bare at mange må være litt nøktern i pengebruket. Da er det mer naturlig å bruke det i et bryllup til noen nære. DET var det jeg mente...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå