Gå til innhold

hjelp prolaps? og gravid i uke 33

Anbefalte innlegg

off har så vondt. korsryggen min har låst seg og det stråler ned venstre bein. er dette prolaps? greier ikke gå og kjøre bil. kom plutselig over natten...hjelp er så vondt. jeg må nok til kiropraktor...men hvordan blir det når man er gravid liksom? litt fortvila..trenger noen gode råd bare:/

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138039548-hjelp-prolaps-og-gravid-i-uke-33/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, hvordan gár det med deg? Háper du har fátt deg time hos kiroprqaktor eller hos en god massór sá fort som mulig. Det er ikke noe problem med behandling under graviditeten, de klarer fint á behandle deg ved at du ligger pá siden. Kjáeresten min er fysiomassór og gir meg god hjelp til rygg og bein, og jeg merker at det hjelper!

Lykke til og si ifra hvoran det gár!

jeg har også hatt vondt i korsryggen også stråler det ut mot venstre :o

Er liksom vondt i ryggen og venstre siden av rumpa, vet ikke om jeg da skal bevege meg mest mulig eller ligge mest mulig i ro?

Det rare er at det er kombinert med litt sånn mens-følelse på en måte, og løs mage. Så jeg tenker jeg ikke har prolaps, men vet ikke helt hva det kan være....

kan jo være noe forbigående, anstrengelser i det siste, lite søvn etc.... Håper iallefall det skal gå over :) God bedring til deg!

Det er sikkert bekkenløsning.Det er ikke spesielt godt...!

Har hatt det siden uke 18 jeg,og det blir ikke akkurat bedre..

Er ikke noe særlig man får gjort med det.Ta kontakt med fysio.

Er det prolaps tar de sikkert et bilde etter fødselen,men er ikke så mye å gjøre med det heller desverre.

God bedring!!

Uff da!

Men dette kan være mye! En kiropraktor kan hjelpe deg om det er prolaps, men det kan også bare være låsninger i bekkenet. Skriver "bare" fordi det er enklere å løse opp. Fysioterapeut vil kunne hjelpe om det er BL (mens kiropraktor vil hjelpe om det er bekken låsning)

Jeg har selv 2 prolapser i ryggen fra før - og er i uke 33 nå. Kiropraktorer kan hjelpe deg med behandlinger selv om du er gravid :) Lykke til og god bedring!

Annonse

hei..takk for mange fine svar og råd. fikk time hos legen idag og blei deretter sendt på sykehuset for jeg hadde så enorme smerter. det var trolig prolaps ja..men får ingen behandling. fikk bare besjed om å ta paracet og ta det helt med ro. vonde greier men håper det går over snart;) kjedelig å vere sengeliggende. føler seg så hjelpesløs. men men må bare tenke positivt. gleder meg til babyen kommer;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...