ChellBell - har født! Skrevet 18. juni 2008 #1 Skrevet 18. juni 2008 Leste en sånn liste et annet sted og tenke jeg skulle ta opp den tråden her inne. Hva er de 10 tingene (utstyr) du ikke hadde klart deg foruten med bebisen din, du som har barn fra før av? Alt fra helseteppe, gassklut, babygym, snørrpumpe, type kremer, flaskevarmer - til smokk-klype osv... Kom gjerne med navn på tingene, produketene. Genialt og til stor hjelp for oss som ikke har noe erfaring fra før av, eller som hadde bebis for så mange år siden at vi har helt glemt
Gjest Skrevet 18. juni 2008 #2 Skrevet 18. juni 2008 *God vogn *Mei tai *Odenwalder dunposen *avent elektrisk ammepumpe *hundrevis av gulpekluter *VIPPESTOL *purelan brustvortesalve (rumpesalve, puppekrem og lipgloss i et, GENIAL i stellevesken) *God stelleveske med plass til alt man trenger i, myk stellematte og boks til våtservietter. *nok bodyer, pysjer, tynne bomullsbukser/strømpiser og sengetøy, alt av slike basisting får man aldri nok av. *BLEIEBØTTE når babyen begynner med fast føde, det er faktisk en nødvendighet! Særlig for oss som bor i 3 etg og ikke har heis. Litt langt å løpe ut i søpla 10 ganger om dagen. *Ammemadrassen Jeg er en utstyrsfreak så jeg kunne skrevet bok om alt jeg synes er smart og alt jeg har funnet ut at ikke funker hehe, men dette var da en liten liste
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 18. juni 2008 #3 Skrevet 18. juni 2008 1. helsetepper 2. god vogn med god bag til å ha med seg på besøk 3. godt bilsete 4. vippestol 5. en god varm dress til å ha på baby inn og ut av bil o.l 6. brystpumpe 7. lusekam til å greie vekkflass i hår 8. baby olje og god rumpe krem 9. febermåler 10.baby-caller
ChellBell - har født! Skrevet 18. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 18. juni 2008 Gode tips her (chellbell noterer)...
Gjest Nydelige Christina+spire! Skrevet 18. juni 2008 #5 Skrevet 18. juni 2008 1) Vippestol 2) Myke tepper til og har rundt babyen inn og ut av bil/ vogn etc... 3)Bleiebøtte!!!!!!! (Vårt beste kjøp!) 4)Smokk 5)Stelleveske 6) Ett godt fotoapparat 7)Babygym Kommer ikke på mer som jeg ikke kunne vært foruten...!
Gjest Nydelige Christina+spire! Skrevet 18. juni 2008 #6 Skrevet 18. juni 2008 jo 8) Sihulen (bleieutslett krem som er fantastisk) 9) Vognen (elsket bagen på duo delen) 10) Våtservietter!!!!!!
Meg&gutta~prøverpånr3 Skrevet 18. juni 2008 #7 Skrevet 18. juni 2008 De første månedene kunne jeg ikke klart meg uten : 1. Vognen 2. Ammeinnlegg(Coop) 3. Gulpekluter/flanellsbleier 4. Smokk 5. Brystpumpen (Avent manuell) 6. Alle bodyene! 7. Vaskemaskin =p 8. Bilstolen 9. Stellebordet 10. Bleier
Gjest Skrevet 24. juni 2008 #8 Skrevet 24. juni 2008 Hm. Mulig jeg har litt dårlig hukommelse nå (det er tre år siden sist), men du klarer deg faktisk fint uten det meste :-) At en må ha seng og vogn (og bilstol hvis dere har bil) er jo en selvfølge, pluss litt klær i den minste størrelsen. Men hvis det er første gang, vil du sannsynligvis få masse fine klær i gave. De fleste steder fungerer som stelleplass, hvis du bare har et mykt håndkle... Kluter kan det også være greit å ha en del av. For min egen del var jeg veldig glad for å ha flere sett med ammeinnlegg i ull. Det jeg ikke hadde klart meg uten er: tålmodighet, en som kunne handle mat og ta litt av det praktiske den første tida, pluss en god blund mens gullet sov. Etter to barn har jeg fremdeles ikke stellekommode, stelleveske, babygym, elektrisk brystpumpe eller flaskevarmer. Tror ikke jeg skal skaffe meg det nå heller... Lykke til!
Lebye Skrevet 24. juni 2008 #9 Skrevet 24. juni 2008 Helt enig med Spire_nr3. Mye av utstyr blir bare bortkastet penger. Ikke at det er noe feil med utstyret men det er så at alle vi er forskjellige og barnen har også forskjellige behov. Noen barn er helt umulig å legge i en vippestol tex. Best å se det an. Jeg mener at med litt klær, en god vogn og bilstol kommer du langt den første tiden.
Tulte, 07,08,mai 11,Fødeklar Skrevet 24. juni 2008 #11 Skrevet 24. juni 2008 Blir nok mer en liste over de tingene jeg har vært mest fornøyd med enn ting en ikke kunne vært foruten:) På absolutt sparebluss er det mye en kan kutte:)Tar klær og bleier som en selvfølge utenom - og får jo så mye klær også så trenger ikke stort av det i utgangspunktet:) 1.Bilstol 2.Vogn 3.Leandervogge/seng,vi brukte kun vogge første mnd og kjøpte seng senere,vogga er strengt tatt ikke nødvendig- men var koslig å ha:) 4.Babybjørn vippestol - for rolige måltider eller matlaging tross våken baby:) 5.Mykt hjemmestrikka bånsullteppe - mista det ene av to vi hadde fått og strikker nytt nå i silke og merinoull - blir kjempemykt og godt:) 6.Linkluter eller "flanellbleier" til å legge under babyen for å ta imot gulp 7.Stellebordet med kommode under - klarer seg fint uten men godt med behagelig arbstilling og rene klær,kluter og bleier i nærheten - kan skje mye uforutsett i løpet av et bleieskift:) 8.Comfort & care airmat - Kjempegrei matte å ha på gulvet når babyen skal trene eller leke. bedre enn leketeppe da den ikke sklir på gulvet. Fortsatt fast underlag i lekekroken til dattera vår på 15 mnd - demper støt om hun faller og var godt underlag når hu lærte å krype,og ikke minst behagelig for oss å sitte på når vi leker med henne:) 9.Bæresele - utrolig lettvint når jeg skulle en liten tur innom butikken,kjøpesenter eller reise med fly og dermed slapp å styre med vogn:) I tillegg begge hender fri.Har Babybjørn sin helt grei den med ekstra bærekomfort- men hadde nok valgt en annen nå for det er jo så mange gode når en leter litt bedre. 10.Smekker fra Princess i frote med lange armer og plast på innsiden, suger opp vått søl når den lille begynner å spise, spes når de skal spise selv:) Sparer mye klesvask og søl:) Slenger også på tripp trapp stolen til slutt her:)
ajate *høygravid* Skrevet 25. juni 2008 #12 Skrevet 25. juni 2008 1. Kombivogn (pga. liten plass) 2. Babyalarm (babynova) 3. Voksipose 4. Bæredimser (slynge, mei tai - se tettinntil.no for tips m.m.) 5. Ullbodys/undertøy til vinteren 6. Babybjörn vippestol 7. Weleda zinksalve (koster litt mer men holder lenge) 8. Tripp trapp stol 9. "Leg med din baby", dansk bok om barnets utvikling med hovedfokus på det motoriske, med masse gode tips til øvelser og lek i barnets første leveår. Usikker på om den er oversatt til norsk. 10. Tålmodighet ha ha ha.... Vil bare si til alle at man skal huske på at det meste babyutstyret kan fåes kjøpt pent brukt. Jeg slapp å loppe meg fullstendig for penger på denne måten og fikk kjøpt gode ting som voksipose, tripp trapp stol og babybjörn stol til under halv pris. Man ser jo nå at det er ikke så lang tid man bruker alle tingene (selvfølgelig kommer de/det neste barn til gode), men prøv å tenk langsiktig når dere kjøper noe. feks bor du trangt er det lurt å kjøpe kombivogn så du ikke står med to vogner du skal finne plass til. Man får også gjerne mer i gave enn man tror så hvis man kan la vær hold igjen på tøyet. Prøv heller å sette pengene inn på en konto til ungen enn å bruke en formue på merkevarer. Det tror jeg poden blir mer glad for i lengden Det er også mye mer miljøvennlig å gjenbruke ting!
Gjest Skrevet 25. juni 2008 #13 Skrevet 25. juni 2008 *stellekommode *simo vogna mi *odenwalder dunpose *smokk *babybjørn vippestol *babybjørn bæresele *tepper *lammeskinn *babygym *babycall ( helt suveren når man er på hyttetur, eller ungen sover i vogna og man f.eks skal holde på i kjelleren eller andre etasje, eller man sitter på verandaen med lukka dør når ungen har lagt seg) til meg; *ammebher *ammeinnlegg i ull *purelan
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå