Gå til innhold

Min tur:-)

desembertvillinger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei på dere:-)

Tenkte det var på tide å vise seg her inne også.Først vil jeg bare få si at det er mye nyttig informasjon å lese her inne og ikke minst så er det oppmuntrende og hyggelig å treffe andre i samme situasjon:-) Ser frem til å bli kjent med dere,

Jeg er 40 år og vi venter våre to første barn (tvillinger) i desember, er 12+ 5 i dag. Har vært på flere ultralyder, og alt ser veldig bra ut:-) Vi gleder oss bare så utrolig mye, og vi er kjempe glade for at vi skal få to små gull på en gang:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei og velkommen hit. Jeg har bare vært her noen uker selv. Overraskelsen var stor da vi var på ordinær ultralyd og det viste seg at det var TO der inne. Vi fikk vel lettere sjokk for å si det sånn. Ikke det vi hadde regnet med, nei :) Har vel hverken plass eller råd til 3 barn, men nå ble jo det valget tatt for oss : ) Gleder meg, men det blir nok et slit med en liten som fyller 2 i juli i tillegg. Termin er 15.november.

Jeg er 33 forresten : )

Skrevet

hei, og gratulerer. Har ikke värt så aktiv her inne ennå, men nå er jeg sykemeldt og kjeder meg så det blir nok mer nå. Er 27 uker, venter to jenter og har ei jente fra för som fyller 4 i desember. Er 33 og begynner nå å kjenne tyngden av dette, men det er vel bare forsmaken enn så lenge.. Håper du er frisk og rask, selv har dette svangerskapet värt mye töffere en förste med blödninger, kvalme, spy, svimmel og vondter - men så blir det to også da:-)

Skrevet

40 år her også ;)

men venter nr 4 og 5 ;)

har termin 14 sept så er snart 28 uker

Mye tyngre denne gangen men det er vel sånn det er med 2 stk

Skrevet

Hei og takk:-) Jeg har vært kjempe heldig, nesten ikke kvalm i det hele tatt, ikke kastet opp en gang.Men har vært/er mye trøtt, men det er jo ikke mye å klage over. Jeg har jo aldri vært gravid før, så jeg må jo si at jeg er kjempe heldig. Og gleden var stor når vi på ultralyd i uke 7 fant ut at det var tvillinger:-) Men det blir sikkert tungt etterhvert ja, du er sikkert ganske stor som har kommet så langt. Er det lenge siden du ble sykemeldt da ? Når er terminen din ? Jeg har termin 28/12.

Skrevet

Heisann :)

Melder meg inn her jeg også :) Er i uke 26 nå med ul-termin 29. sept :) Er førstegangs gravid og vi venter to jenter. Jeg har også vært veldig heldig i sv.skapet. Ingen kvalme eller oppkast, men begynner nå å kjenne tyngden av magen. Var i ca 3 mnd plaget med bekkenet, men dette har mer eller mindre gått over nå. Sover dårlig på natta da det er vanskelig å finne ei god sovestilling, men heldigvis ikke SÅ lenge igjen nå, hehe....

Det har i lang tid vært usikkert om det kunne gjemme seg tre stykker inni her, men dette ble avkreftet på forrige ul.. Funnet av i allefall to stykker ble gjort på ordinær ul i uke 18, men det var hele tiden i mine tanker at det kunne være flere barn siden livmora var stooooor allerede i uke 12.

Jeg ble sykemeldt ca i uke 12 grunnet bekkenet..... D er såååå kjedelig å bli sittende hjemme... men nå har vi endelig kjøpt hus og dagene går ganske fort nå som jeg har det å konsentrere meg om :)

Har dere gått opp mye i vekt da? 7 kg her.... veide 62 ved sv.sk. start.

Hvor stor er dere blitt rundt magen? 104 cm her...:)

Håper alt er bra med dere andre :) og lykke til videre :):)

Skrevet

Jeg har ikke gått opp så mye i vekt ennå....ca 2 kg, men det kommer nok:-) Er jo bare i min 13 uke, men magen har begynt å komme, og det er bra, ser jo faktisk gravid ut nå:-)

Er det noen av dere som har vært med på treff ? Synes det hadde vært hyggelig å treffe dere en gang. Jeg bor på Fetsund like utenfor Oslo. Hvor bor dere da ?

Skrevet

Hei! Har så vidt vist meg her tidligere. Er snart 21 uker, ul-termin 3.november, og skal ha toegga tvillinger. Ingen av de ville avsløre sine edlere deler på ordinær ul, så vi får vente i spenning til neste, og håpe de er litt mer samarbeidsvillige da... Har forresten ei jente på 2 fra før, og bor i Hønefoss.

Har vært aktivt sykemeldt i 4 uker ca, pga bekken, trøtt og sliten. Har vært på jobb 4 dager i uka, med litt kortere dager, men den siste uka har jeg begynt å få en del vondt i magen på ettermiddag/kveld, spesielt de dagene jeg har vært på jobb, eller styrt med mye annet. Kommer seg hvertfall hvis jeg får slappet av, så spørs om jeg ikke skal ta livet mer med ro. Begge tvillingene ligger på høyre side(magen er blitt skeiv), og nr 1 veeldig langt nede, noe jeg innbiler meg er skyld i at det er ubehagelig og sitte for lenge rett opp og ned.

Dette svangerskapet har vært mye greiere enn forrige så langt. Bare litt småkvalm av og til(men ikke kastet opp), litt sliten og trøtt, og så bekkenet da. Sist gang spydde jeg i lang tid, fikk omtrent ikke i meg vått eller tørt, blødde i hytt og pine og vondter overalt fra uke 5.

Gikk ned 3kg i starten av dette svangerskapet, og har en halvkilo igjen før jeg er tilbake til utgangspunktet. Er vel nå kiloene skal komme rasende på, håper bare det ikke blir alt for mange:-)

Skrevet

Kan jo også si hei her.

Har "myst innom" i noen uker -helt siden ordinær UL i uke 19 viste to små i magen. Er i samme rute som Common over her, 25+6 i dag, og UL termin 28.september.

Har fra før av en gutt som blir 2 år neste uke, og UL viste at de to i magen er en av hver. :-) Svangerskapet har gått greit. Litt tøffere enn sist, men det hadde jeg uansett regnet med siden vi har en fra før som krever litt oppmerksomhet om ettermidagene. Er likevel litt fasinert over hvor trøtt jeg faktisk har vært hele veien denne gangen... Føler tidvis at jeg kunne sovet hele døgnet! (hadde det bare ikke vært vanskelig å finne en god liggestilling)

Har begynnt å trappe ned på jobben nå (20% sykemeldt fra ca uke 24) og kjenner at det trengtes. Ser faktisk litt fram til å utvide sykemeldingen også, for det meste begynner å bli tyngre. (føler meg nå omentrent slik som det var helt på slutten når jeg gikk med førstemann, og lurer litt på hvordan de siste 14 ukene skal gå)

Vektøkning og vitale mål er tatt med i den andre tråden om det.

Vi bor forresten i Bergen, men vil også måtte være noe av starttiden i Oslo da TV1 (jenta) har en alvorlig hjertefeil og må opereres like etter fødselen.

Ser frem til å utveksle gode tips og erfaringer med dere andre her. :-)

Skrevet

hei hei!!

Jada, blir masse å gjøre her oxo gitt. he he he

har to barn jeg da, jenter, på henholdsvis 5,5 år og 15 mnd så dette kan bli artig!

her kommer tvillingene 14 august (sier termin da, men jeg holder ikke pusten) så jeg er litt over 32 uker på vei...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...